3808
Sök

Volvo 940 ltt, problem med laddtyck!

Små kåt i mercedes ! ^^,
71 Inlägg
26 september 2009
Trådstartare
#1
har sökt på många trådar om 940 turbo osv osv,men inget funnit än..
Problemet är då att jag har ett jätte lågt laddtryck,kopplade in en laddtrycksmätare för skojs skull och det visade sej att laddtrycket låg på endast 0,1 bar? så med andra ord så har jag nästan inget laddtryck alls sad någon som kanske kan veta felet? bilen är helt orginal,ingen dump,inget stort avgas,och inte ens ett öppet sportluftfilter.. vad ska laddtrycket ligga på orginal? är inte så hajj på turbo bilar tongue

Varför heter det "kofångare" när de lika gärna kunnat heta "getfångare" elr "renfångare" ? :P

Forummoderator
26 375 Inlägg
26 september 2009
#2
...nu är jag ingen expert på ämnet, men brukar inte laddtrycket bli dåligt om laddtrycksarmen - dvs den man skruvar in eller ut för att ordna med laddtrycket - lossnar? Har du kollat runt att inget sitter löst nånstans?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Små kåt i mercedes ! ^^,
71 Inlägg
26 september 2009
Trådstartare
#3
nä inte det,ska göra det strax (: någon annan som har förslag om vad det kan vara?

Varför heter det "kofångare" när de lika gärna kunnat heta "getfångare" elr "renfångare" ? :P

Rejsa ?
2 959 Inlägg
26 september 2009
#4
Sliten turbo, sliten tryckklocka, hål i någon tryckslang eller intercooler mm.
Senast redigerat av Busgrabb (26 september 2009)

Autotech

040 RedLine
1 219 Inlägg
26 september 2009
#5
Bilen orginal laddar bara 0,2 eller 0,3 bar nått.

Kolla mitt projekt:
Klicka HÄR

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
26 september 2009
#6
ltt har jag för mig laddar 0.25 original, ltt har turbo endast för att få shysst vrid från låga varv och lägre förbrukning än t.ex b230f osv

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

Små kåt i mercedes ! ^^,
71 Inlägg
26 september 2009
Trådstartare
#7
hmm okej,jo men tycker ändå att 0,1 bar var väldigt lite.. känns som att köra en vanlig sugis typ sad

Varför heter det "kofångare" när de lika gärna kunnat heta "getfångare" elr "renfångare" ? :P

Forummoderator
26 375 Inlägg
26 september 2009
#8

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

58 Inlägg
26 september 2009
#9
den ska ladda 0.35 orginal.

Vem fan behöver T5 när det finns V8?

147 Inlägg
26 september 2009
#10
AirOne skrev:
...nu är jag ingen expert på ämnet, men brukar inte laddtrycket bli dåligt om laddtrycksarmen - dvs den man skruvar in eller ut för att ordna med laddtrycket - lossnar? Har du kollat runt att inget sitter löst nånstans?

Isåfall borde väl laddtrycket skena? det blir ju samma sak som att rycka slangen till tryckklockan

Det viktigaste är inte att vinna, utan att straffa den som förlorar!

Små kåt i mercedes ! ^^,
71 Inlägg
26 september 2009
Trådstartare
#11
PROBLEMET LÖST! big_smile

Staget mellan tryckklockan och turbon hade lossnat!
Prövade hekta dit staget och starta bilen, den laddade 0,5 bar! tongue problemet löst smile tack allihopa

Varför heter det "kofångare" när de lika gärna kunnat heta "getfångare" elr "renfångare" ? :P

Forummoderator
26 375 Inlägg
26 september 2009
#12
ozcarzzon skrev:
AirOne skrev:
...nu är jag ingen expert på ämnet, men brukar inte laddtrycket bli dåligt om laddtrycksarmen - dvs den man skruvar in eller ut för att ordna med laddtrycket - lossnar? Har du kollat runt att inget sitter löst nånstans?

Isåfall borde väl laddtrycket skena? det blir ju samma sak som att rycka slangen till tryckklockan

Tydligen blir det inte samma sak, då problemet är löst..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

One Man Clan
4 287 Inlägg
26 september 2009
#13
ozcarzzon skrev:
AirOne skrev:
...nu är jag ingen expert på ämnet, men brukar inte laddtrycket bli dåligt om laddtrycksarmen - dvs den man skruvar in eller ut för att ordna med laddtrycket - lossnar? Har du kollat runt att inget sitter löst nånstans?

Isåfall borde väl laddtrycket skena? det blir ju samma sak som att rycka slangen till tryckklockan

om Wg klockan är bortkopplad så kommer wg ventilen vara helt öppen hela tiden pga av att avgastrycket är högre än wg ventilens tryck som är 0 när klockan är bortkopplad... å då kanske de går å koppa upp i nått hekto ladd vid typ varvstoppet....



Sök