2916
Sök

Får man åka så här?

80 Inlägg
20 augusti 2006
Trådstartare
Undrar om man får åka med bilen så här? http://www.garaget.org/?car=28028&image=243647 Med en liten skylt fram på kofångaren och den lagliga liggandes i framrutan?
Har även sett flera bilar som bara har skylten liggandes i framrutan. Är det okej? Eller får man tok böter på ngt sånt..?

sixten
252 Inlägg
20 augusti 2006
den lilla är olaglig i vilket fall... urkundsförfalskling eller vad fan man nu säger...

bättre att ta bort den lilla och enbart köra med den stora i framrutan...

Ingen som orkar starta en namnlista att lämna till regeringen/vägverket om att få ha en liten skylt på främre kofångaren ?

hater
656 Inlägg
20 augusti 2006
hade varit coolt med färgade reg. skyltar som kanske matchar bilen o så tongue

when you're into it, you're into it. it consums you. it's all your money, it's all your time, it turns out to be you girlfriend, it turns out to be all your friends you surround yourself with. everybody knows what you are doing and how much you do it.. and it's the greatest thing when you can make it work right!...

8 156 Inlägg
20 augusti 2006
Tycker att vägverket borde tillåta ett par olika storlekar av skyltar och att det skulle vara upp till ägaren av bilen att besluta vilken typ av skylt som han/hon vill ha på sin bil. Det viktigaste är väl att man har en läsbar skylt liksom?

Placeringen är ju ganska så viktigt, pga alla dessa kameror på vägarna, så det kan man nog inte ändra på.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Yrkesförare
1 073 Inlägg
20 augusti 2006
Det låter som en bra ide att vägverket borde låta ägaren bestämma vilken skylt han vill ha.
Jag menar vägverkets "lilla skylt" e faktiskt lagom och snygg tycker jag, så varför inte låta det vara frivilligt precis som EU-skylten?

Den existerar och används flitigt så ett argument om att den skulle vara svåravläst spricker ju isåfall. Jag kan gärna betala en liten avgift för att få ha den "lilla skylten" lagligt fram och bak.

314 Inlägg
20 augusti 2006
Du får typ 400 spänn i böter om du har den i framrutan....

Fick det på vägen hem från Vallåkra förra året....

Miklen
20 augusti 2006
ja du ska ha den synligt.. inte gömd bakom torkarbladen eller reflektionerna i rutan..

80 Inlägg
21 augusti 2006
Trådstartare
Okej, men då får man väl ta o bita i det sura äpplet o ha kvar den tok stora skylten trots att man har en liten som är mkt snyggare...

1 854 Inlägg
21 augusti 2006
Schlebbe skrev:
Undrar om man får åka med bilen så här? http://www.garaget.org/?car=28028&image=243647 Med en liten skylt fram på kofångaren och den lagliga liggandes i framrutan?
Har även sett flera bilar som bara har skylten liggandes i framrutan. Är det okej? Eller får man tok böter på ngt sånt..?

300 i böter

Dom klagade som fan på mig när jag hade skylten uppe vid rutan..

12 086 Inlägg
21 augusti 2006
xisten skrev:
den lilla är olaglig i vilket fall... urkundsförfalskling eller vad fan man nu säger...

Ingen som orkar starta en namnlista att lämna till regeringen/vägverket om att få ha en liten skylt på främre kofångaren ?

Nja, urkundsförfalskning blir det väl knappast.. men helt klart böter. Det är ju felaktigt

Miklen
21 augusti 2006
JapMax skrev:
xisten skrev:

Nja, urkundsförfalskning blir det väl knappast.. men helt klart böter. Det är ju felaktigt

Tror inte d blir nå förfalskning för du ändrar ju inga siffror lr så..e e ju en exakt kopia av "innehållet" men va vet ja.. tongue

514 Inlägg
21 augusti 2006
onej84 skrev:
Schlebbe skrev:

300 i böter

Dom klagade som fan på mig när jag hade skylten uppe vid rutan..

Jag åkte på böter för skylten för nån vecka sedan :s fick 400kr men hade då enbart en "liten hemmagjord" skylt fram, så då gick det som att det inte satt nån skylt alls på den.

Kanske är andra böter om man har den riktiga skylten fast inte fullt synlig smile

old volkswagens never die they just get lower

45 Inlägg
21 augusti 2006
blir i kanske ett av 10 fall böter om man bara ger faan i att skriva på pappret ok dom säger att det ska upp i rätten å hit å dit men har inte hänt på en ända jag känner som kör så sen har jag inte hört om nå större problem om de små plåtarna heller då jag tillvärkar sånna dagligen...  förstår inte grejjen enligt eus standard så får du ju tillochmed ha ditt regnr skrivet på en kartongbit bara det är synligt!

8 156 Inlägg
21 augusti 2006
Dom ska väl höja böterna till 1200:-? Eller är det bara ett förslag som inte det inte tagits beslut om än?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

343 Inlägg
21 augusti 2006
Lite tråkigt, ser mycket trevligare ut med den lilla skylten på. Tur att det inte finns så många poliser här i skogen! smile

Toker
491 Inlägg
21 augusti 2006
Skyltarna måste sitta på utsidan av bilen..  man kladda fast den upptill på vindrutan så klarar man sig..

// toker

Toker Jr 081102

80 Inlägg
22 augusti 2006
Trådstartare
Men det är ju dock inte så snyggt att han skylten sitta uppe i framrutan sad

lundwall
22 augusti 2006
Det komiska i sammanhanget är att det är olagligt i Sverige, men tillåtet i EU att köra utan främre skylt - när fästen saknas, t.ex. när man har en framspoiler utan "fördjupning". Skit i att skriva på ett erkännande, och låt dom ta det till rätten. Överklaga, överklaga, överklaga.

12 086 Inlägg
22 augusti 2006
Mitt förslag är att de tar bort den där korkade jävla lagen, har ni inte hört senaste? Regskylt fram på MC..

Sök