3760
Sök

Köpråd till Volvo 850?

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
1 oktober 2009
Är verkligen sugen på en 850 så tongue .. Svar söööökes!

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

Reservdansk
6 271 Inlägg
1 oktober 2009
Jag tycker kopplingen på farsans 855 GLT -97 "hugger" lite, och den har rullat ca 15800mil.

Men det är mindre koppling på sugmotorerna än turbomotorerna, men min koppling känns smidigare faktiskt, lite mer tungtrampad förstås, men beror på att den är förstärkt.

Förbrukningsmässigt ligger min chippade 855 T-5R på 0,8 vid långkörning, och 1,2liter milen blandad körning enligt färddatorn.
Då väger den drygt 1650kg skattevikt.
Vid fullgas slutar färddatorn räkna vid 5liter/milen. wink

Tror inte farsans GLT är så jättemycket billigare i bensinen, normal körning.
När jag provkörde kompisens GLE, -93a med 144hk 10V så kändes den mycket piggare på låga varv än farsans GLT, som först blir pigg vid 4000varv+.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
1 oktober 2009
aa men de va ngt snack om deras lådor ska vara dåliga på 92orna?

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

Reservdansk
6 271 Inlägg
1 oktober 2009
Memme skrev:
aa men de va ngt snack om deras lådor ska vara dåliga på 92orna?

Det är inte omöjligt, har hört mycket snack om att man ska undvika de första årsmodellerna pga lådorna, men jag har inte hört något konkret direkt.

När T5an kom -94 kom en bättre version, och efter -96 kom ytterligare en uppdatering, sen har det väl blivit ett par till genom åren...

Kör själv med en 144hk V70N -01 låda.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Sleeper
3 084 Inlägg
1 oktober 2009
Jag har kört 70 mil på 55 liter med min då körde jag iofs 80-90 på reservdäck... 92:a glt
och ja nu börjar lådan bli lite kinkig ibland
edit: fast de sista 20 milen låg jag i 120 var natt så inte mycket bromsa sista sträckan
blev faktiskt ganska förvånad att jag kom hem på en tank och hade kvar tongue när jag körde farsans V70 (170hk)
så körde jag upp 1½ tank samma sträcka alltså 105l på 70mil
Senast redigerat av Sushikocken (1 oktober 2009)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Sök