3965
Sök

Höja sänka bilen

38 Inlägg
23 augusti 2006
Trådstartare
Jag tänkte jag skulle höja min Audi a4 -95, den är sänkt med h/r fjädrar, men den är så låg att den går emot saker nästan hela tiden. och sen har jag köpt ett par däck 225/50 -16 som går emot plåten för att den är för låg, och jag har ett par stötdämpare som är sänk och höjbara och vad jag kan se så behöver man någon sorts haknyckel för att skruva dem här mutter liknade saken, är det någon som vet nått om det höjoch sänkbara stötdämpare till en Audi A4 2.6 v6 -95?

Tacksam för svar.

Andreas

BMW Power
2 362 Inlägg
23 augusti 2006
Så du har ställbara coilovers? isåfall så får man med nycklar som du höjer och sänker med..

BMW, bogsering med wire :/

5 710 Inlägg
23 augusti 2006
Dina stötdämpare kallas "coil over" och är som du listat ut höjj/sänkbara genom att man vrider på en stor mutter.
Verktyget du behöver är en haknyckel och den bör vara med i en sådan stötdämpar sats.
Om inte går det säkerligen köpa verktygen som behövs på någon biltillbehörsaffär eller järnhandel.

Edit: skriver långsamt.....

MVH Jonas
..............

Zankan
10 Inlägg
23 augusti 2006
Är det möjligtvis Tein coilovers ? Isf kan jag fixa nycklar billigt till dig .. eller rättare sagt verktygen !

Avstängd
21 Inlägg
23 augusti 2006
det har kommit många klagomål på H/r fjädrar....... H/r står ju för höger & right alltså höger det också.. man måste köpa till V/ L fjädrar ochså... kolla även kardan den gick imot på min polo cl (trodde Jag) men på folkvagn sa dom att den var framhjulsdriven....
dagens verkstäder vad kan dom igentliden?

polo 1,1 racing.. (OBS cl.)
0-100 ca 2.95 sek..... har kvitto på det!!

38 Inlägg
24 augusti 2006
Trådstartare
FugitivE skrev:
Så du har ställbara coilovers? isåfall så får man med nycklar som du höjer och sänker med..

det stämmer bra det. men jag har inte monterat dem här ställbara coilovers utan var där när jag köpte den. så har inga verktyg (nyckel) elr nått till dem. men jag ska sticka ner till mekonomen elr meca, dem bör juh ha. men vilket håll ska jag skruva åt? ska jag skuva så att mutter pressar upp fjädern? elr ska jag pressa ner den så den släpper lite? jag tycker den ser rätt pressad ut nu hmm

BMW Power
2 362 Inlägg
24 augusti 2006
RazorColle skrev:
FugitivE skrev:

det stämmer bra det. men jag har inte monterat dem här ställbara coilovers utan var där när jag köpte den. så har inga verktyg (nyckel) elr nått till dem. men jag ska sticka ner till mekonomen elr meca, dem bör juh ha. men vilket håll ska jag skruva åt? ska jag skuva så att mutter pressar upp fjädern? elr ska jag pressa ner den så den släpper lite? jag tycker den ser rätt pressad ut nu hmm

På mina coilovers så är det som två "muttrar" som man ska lossa på.. lossa den översta först om du nu har två st, sedan går du med den nedersta och drar upp alltihopa så mycket som du nu vill ha, sedan är det bara att spänna fast dom igen.. det är olika till olika coilovers, hur dom sitter..

BMW, bogsering med wire :/

38 Inlägg
24 augusti 2006
Trådstartare
FugitivE skrev:
RazorColle skrev:
FugitivE skrev:

På mina coilovers så är det som två "muttrar" som man ska lossa på.. lossa den översta först om du nu har två st, sedan går du med den nedersta och drar upp alltihopa så mycket som du nu vill ha, sedan är det bara att spänna fast dom igen.. det är olika till olika coilovers, hur dom sitter..

okej, då är det med sannolikhet samma som mina, för jag har två "muttrar" också. dem sitter på övervarandra, så den ena fungerar som lås "mutter"? hmm men, om man drar upp "muttrarna" dra inte fjädern ihop sig då? elr? hmm

Sök