det är just kring 80km/h över och under slutar det.. och det är jimnyn som gäller när 4wd är urkopplad så är det rwd när du väl säger durrande ljud så kanske det passar bättre för även växelspaken brukar durra då
Det du kan göra är att palla upp bilen och låta en polare sitta i o gasa med växel i och se om vibrationerna uppstår då också, gör dom det så är det ju nåt med drivlinan, kardan, drivaxlar eller slutväxel! Lägg dig under medans polaren gasar för fulla muggar o se om det är nåt som vibrerar, brukar synas eller iaf lättare konstateras när man tittar på dom... Har du tillgång till 1 eller 2pelar lyft så är det ju ännu bättre! Är du mycket ute i terrängen o kör så är det ju inte helt omöjligt att du bulat kardan eller en drivaxel..
skiter i o läsa allt och säger två saker; Balansera hjulen med rätt vikt på en vettig verkstad, kolla däckena att det inte är "bubblor" eller sprickor(liknande saker) på dem. annars har du ju stötdämparna som säkert är slut!
Finns ställen som kan balansera hjulen medan dom sitter kvar på bilen, då kompenserar man för ojämnheter i axlar osv.
I Stockholm finns det ett ställe som gör sånt: http://www.dackspecialen.se/ "Hjulbalansering När vanlig balans ej räcker till balanserar vi hjulen på bilen och eliminerar obalans i bromsskivor och drivaxlar."
Samma sak med en kompis 240, börja vibrera vid 80 sen vid 120-130 igen, sen va de uppehåll och sen en kväll börja de vibrera mer än vanligt och sen gick knutkorset av så kolla de