3850
Sök

Behöver tips på bra och billig pendlarbil.

GREASEMONKEY
822 Inlägg
10 oktober 2009
Trådstartare
Det är så att jag har 10-15.000:- jag kan lägga på en pendlarbil, resten ska gå till bygget .. lol
Jag kör mycket motorväg då jag bor på landet och pendlar 3mil totalt till stan varje dag så bilen ska tåla motorväg i både cupétysthet och inte förhögt varvtal ! INTE DIESEL pga att jag tycker skatten är to much ..
Berätta gärna vad bilens bränsleförbrukning är och vad varvtalet ligger på när man kör i 110km/h, på dom bilarna ni tipsar om.

Egna funderingar Golf 3 eller en 945 .. ??

Mvh S.Österdahl

16 197 Inlägg
10 oktober 2009
en volvo 945 ska du INTE ha om du vill åka snålt iaf så mycke vet ja..

golf 3 e ett mycke bättre val isf..man åkr nog säkrare i en volvo men ve, köper en bil för att man ska krocka me den?? hehe

"Testar man inte så får man aldrig veta"

entusiast.
45 Inlägg
11 oktober 2009
Något av nyare slaget, tar du en äldre så rostar det slut på 5 minuter, om nu det inte är det redan. mindre bil med turbo antagligen, blir ju bensineffektivare och mer kraft.  03ans micra med turbo om det skulle finnas skulle ju va skitabra! big_smile

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
11 oktober 2009
jag skulle nog välja mellan 3 bilar om jag skulle pendla fram å tillbaks till jobbet  : Nissan Micra , Mazda 323 , Golf 2:an

Nissan Silvia

GREASEMONKEY
822 Inlägg
11 oktober 2009
Trådstartare
Okej, lutar åt golf eller japanskt alltså, inte Saab annars, de ska tydligen vara båda tysta och snåla ??? eller är det bullshit ???

Mvh S.Österdahl

GREASEMONKEY
822 Inlägg
12 oktober 2009
Trådstartare
Polo, det är ju en ful frän bil, nån som ha erfarenhet av hur dom är att köra ? årsmodell runt 95-98

Mvh S.Österdahl

25 Inlägg
12 oktober 2009
Jag köpte just en saab 9000 2,0 t för 10 loppor. en 96a som vinterbil.
Juste bil hyfsat bränslesnål, stor tyst och relativt bekväm.
Finns många lik men oxå några bra ex.
Pajar den är det bara att dra den i återvinningen

Sök