3543
Sök

Motor starta 1 gång sen dör den direkt sen går det inte att starta, men felkoder volvo 850 t5 -94

582 Inlägg
22 oktober 2009
Trådstartare
Min volvo vill inte starta, eller a den hoppar till sen dör den direkt och när man försöker starta sen igen går det inte, testar man nästa dag är det samma schema igen, hoppar en gång sen dör och går inte att starta.
Får felkoderna :

2-2-3 LH 3.2 LH 2.4 Motr 1.8 Regina Fenix 5.2 - Signal för tomgångsventil saknas eller är felaktig
Motr 4.3 - Signal för tomgångsventil, öppning saknas eller är felaktig

2-4-5 Tomgångsventil, signal för stängning saknas eller är felaktig

har köpt en ny begagnad tomgångsmotor men problemet vill inte lösa sig. Inga slangar som är trasiga heller. hur kollar man signal osv, någon som haft detta problemet innan`? taksam för svar som gör att bilen startar då den stått länge nu

582 Inlägg
22 oktober 2009
Trådstartare
ingen som vet? hmm

562 Inlägg
22 oktober 2009
Mät resistansen mellan styrenhet och tomgångsmotor för att kolla om det är avbrott eller dylikt.

9-5 Aero Sedan -05

582 Inlägg
23 oktober 2009
Trådstartare
vart sitter styrenheten då?tongue

582 Inlägg
23 oktober 2009
Trådstartare
ingen som vet =S

Must be the Ganja
68 Inlägg
23 oktober 2009
startar den inte om du håller gas heller?

582 Inlägg
23 oktober 2009
Trådstartare
jo när jag gasar men så fort jag släpper den och den ska ner på tomgång så dör den

Must be the Ganja
68 Inlägg
23 oktober 2009
okej okej. och den begagnade tomgångsmotorn fungerar eller? hade samma problem men jag bytte bara tomgångsmotorn så fungerade det sen..

582 Inlägg
23 oktober 2009
Trådstartare
jag antar att de nska funka, ingen säljer väl nått som är trasigt wink dom är väl rätt dyra att köpa nya va?

Must be the Ganja
68 Inlägg
23 oktober 2009
Tuhkanen skrev:
jag antar att de nska funka, ingen säljer väl nått som är trasigt wink dom är väl rätt dyra att köpa nya va?

det kan man tro ja, men har varit med om det ett flertal gånger smile

dom är nog ganska dyra ja, men det går väl att mäta upp dom på ett eller annat sätt? fråga på TPC smile

582 Inlägg
23 oktober 2009
Trådstartare
Aero- skrev:
Tuhkanen skrev:

det kan man tro ja, men har varit med om det ett flertal gånger smile

dom är nog ganska dyra ja, men det går väl att mäta upp dom på ett eller annat sätt? fråga på TPC smile

vad är tpc?tongue antar att det är nått volvo forum eller nått? inte så inne på volvo grejjer då det bara är min brukis tongue

Sök