3109
Sök

Trimma Volvo 740 Glt 16V hur?

39 Inlägg
24 oktober 2009
Trådstartare
#1
Hej har lite funderingar på och småtrimma min volvo 740 B234F 2.3 16V  . vill inte ha turbo utan sughästar, någon som har tips på vad man kan göra?  hade tänkt mig runt 200 sughästar
 

MVH jonte

1 867 Inlägg
24 oktober 2009
#2
Byt grenrör, bygg avgas, fixa öppet filter med kalluftskanal, stoppa i trimprogram med höjt varvstopp, så blir det väl i 200hktrakterna

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

P o r s c h e
1 700 Inlägg
24 oktober 2009
#3
234:an har ju runt 150 original va ja har förstått wink

Beroende på hur mycke pengar du vill lägga ut så finns de ju olika lösningar. Men iaf, ett par vettiga kammar vore de första ja skulle köpa. Sedan lämna in toppen på portning. Sedan byta up spridarna ett snäpp, extraktorgrenrör och 2,5" wink   Sist men absolut inte minst en vettig mjukvara, men sånt är ja dålig på. Me dehär borde du kunna samla ihop över 200 hk iaf

Har gjort samma sak fast på 8 ventilare och de landar inte så långt ifrån 200 så det är inte bara spekulationer wink


f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
25 oktober 2009
#4
2,5 liters vev, weber 48or, extraktorrör plus en riktig topportning samt arga kammar så närmar du dig

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

2 021 Inlägg
25 oktober 2009
#5
Bensinskallen skrev:
234:an har ju runt 150 original va ja har förstått wink

Beroende på hur mycke pengar du vill lägga ut så finns de ju olika lösningar. Men iaf, ett par vettiga kammar vore de första ja skulle köpa. Sedan lämna in toppen på portning. Sedan byta up spridarna ett snäpp, extraktorgrenrör och 2,5" wink   Sist men absolut inte minst en vettig mjukvara, men sånt är ja dålig på. Me dehär borde du kunna samla ihop över 200 hk iaf

Har gjort samma sak fast på 8 ventilare och de landar inte så långt ifrån 200 så det är inte bara spekulationer wink

200 häst på en b230 med std sprut? inte en chans


221 Inlägg
25 oktober 2009
#6
Rille0 skrev:
Bensinskallen skrev:
234:an har ju runt 150 original va ja har förstått wink

Beroende på hur mycke pengar du vill lägga ut så finns de ju olika lösningar. Men iaf, ett par vettiga kammar vore de första ja skulle köpa. Sedan lämna in toppen på portning. Sedan byta up spridarna ett snäpp, extraktorgrenrör och 2,5" wink   Sist men absolut inte minst en vettig mjukvara, men sånt är ja dålig på. Me dehär borde du kunna samla ihop över 200 hk iaf

Har gjort samma sak fast på 8 ventilare och de landar inte så långt ifrån 200 så det är inte bara spekulationer wink

200 häst på en b230 med std sprut? inte en chans

Läs igen så ser du att han nämde andra spridare och anpassad bränslemap efter det!

P o r s c h e
1 700 Inlägg
25 oktober 2009
#7
Joel89 skrev:
Rille0 skrev:
Bensinskallen skrev:
234:an har ju runt 150 original va ja har förstått wink

Beroende på hur mycke pengar du vill lägga ut så finns de ju olika lösningar. Men iaf, ett par vettiga kammar vore de första ja skulle köpa. Sedan lämna in toppen på portning. Sedan byta up spridarna ett snäpp, extraktorgrenrör och 2,5" wink   Sist men absolut inte minst en vettig mjukvara, men sånt är ja dålig på. Me dehär borde du kunna samla ihop över 200 hk iaf

Har gjort samma sak fast på 8 ventilare och de landar inte så långt ifrån 200 så det är inte bara spekulationer wink

200 häst på en b230 med std sprut? inte en chans

Läs igen så ser du att han nämde andra spridare och anpassad bränslemap efter det!

Ajemen wink Annars blir de ju svårt förstås ^^


4 767 Inlägg
25 oktober 2009
#8

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

2 021 Inlägg
25 oktober 2009
#9
Joel89 skrev:
Rille0 skrev:
Bensinskallen skrev:
234:an har ju runt 150 original va ja har förstått wink

Beroende på hur mycke pengar du vill lägga ut så finns de ju olika lösningar. Men iaf, ett par vettiga kammar vore de första ja skulle köpa. Sedan lämna in toppen på portning. Sedan byta up spridarna ett snäpp, extraktorgrenrör och 2,5" wink   Sist men absolut inte minst en vettig mjukvara, men sånt är ja dålig på. Me dehär borde du kunna samla ihop över 200 hk iaf

Har gjort samma sak fast på 8 ventilare och de landar inte så långt ifrån 200 så det är inte bara spekulationer wink

200 häst på en b230 med std sprut? inte en chans

Läs igen så ser du att han nämde andra spridare och anpassad bränslemap efter det!

ja och? fortfarande ett gammalt bosch lh sprut vill se nå slags bromspapper på den effekten innan jag tror på det, annars är det ju bara sk. placeboeffekt


221 Inlägg
25 oktober 2009
#10
Rille0 skrev:
Joel89 skrev:
Rille0 skrev:
200 häst på en b230 med std sprut? inte en chans

Läs igen så ser du att han nämde andra spridare och anpassad bränslemap efter det!

ja och? fortfarande ett gammalt bosch lh sprut vill se nå slags bromspapper på den effekten innan jag tror på det, annars är det ju bara sk. placeboeffekt

Är ju ett elektronikst sprut så det går att mappa om det med. Inte så många som har den utrustningen eller kan dom gamla Bosch LH spruten med det GÅR! Förstår om du ifrågasätter bonnatrim med överdrivna uppskattade effekt siffror som man brukar höra när det pratas om B2xx trim men allt som har nämnts här är ju helt rimliga siffror, så lägg ner pojk!
Senast redigerat av Joel89 (25 oktober 2009)

Driftwannabee
142 Inlägg
26 oktober 2009
#11
2.5 vev balanserad och ett par vassare kammar tsm me en portning av toppen och ett större avgas, sen ska du se Jonte att du har lite mer effekt iaf! Satsa på lite större spridare me det oxå!

Varför turbo? Jo för jag trycker hellre än att suga ;)
Spana gärna in mitt 16v Turbo bygge siktet mot 400hk är ställt och jakten är igång
Projekttråd : http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 7#p2579847


Sök