3864
Sök

Få bilen mer högvarvig! BMW 325 e36

4 001 Inlägg
3 november 2009
#21
De allra flesta N/A motorer går det att plocka ca 100-125hk/l men sen är det naturligtvis beroende på hur konstruktionen är uppbyggd från början.
Att få motorn att varva kan kräva en hel del arbete, BMW:s motorer gillar inte att varvas för mycket utan riktiga ventilfjädrar och sen har jag inte koll på när kolvringarna börjar vobbla i dom men skulle tippa på att det börjar kring 7000rpm.
Vad gäller Vanos så brukar många låsa den på race-motorer.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Forummoderator
10 576 Inlägg
3 november 2009
#22

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

926 Inlägg
3 november 2009
#23
Kortare slaglängd, större borrning, kortare avgasrör och insug.
Större insugsventiler.
Där är den stora skillnaden mot en Rapp Ferrari.

Mao, den totala grundkonstruktionen.

Mats

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
3 november 2009
#24
As1 skrev:
Grabber skrev:

Vipparmar i m50??!!? roll

Opps tongue finns ju inga....  Måste ha smugit in på nåt sätt lol
Senast redigerat av Grabber (3 november 2009)


Reservdansk
6 271 Inlägg
3 november 2009
#25
torpis skrev:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=50493

Om trådskaparen tar sig tid att läsa igenom den tråden ovan, så kommer han att fatta hur han ska göra om han vill få en mer högvarvig bil. smile

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet


Sök