Munkis skrev:
Som förövrigt kom 95
1995 är ett övergångsår, så det finns 940 årsmodell -95 med B230F-motor och gamla inredningen.
skruvo skrev:
Okej, nyare än 93 är att rekommendera då?
Men förutom inredningen, turbon och m90 lådan så är det ingen större skillnad på dom? Och hur är det med miltalen, ska man passa sej för att köpa en 940 som gått mer än 30 000 mil? Vill ha en bil som ska gå i några år utan några större reparationer.
Det är en massa smådetaljer som skiljer såsom annan ljudisolering, komfortbromsservo, förbättrade deformationszoner och sånt trams men i grunden är det likadana bilar.
I slutet av -93 fick de kolvkylning också.
30'000mil är ingen fara om den är servad som man ska göra, ser bilen hel och fin ut på utsidan har de tidigare ägarna säkert varit noga med servicen också. Har de däremot låtit rosten blomma fritt har de säkert skitit i att byta oljan ibland också.
Köp en välvårdad 96:a så är du säker på att du har en bra bil.
Försök att inspektera den under också, det rostar lätt där om man inte spolar bort saltet.
Är det knappt någon rost under bilen vet man att de varit rädda om den.
Min systers 97:a är mycket rostigare under än min 93:a och de har rullat lika långt.