Du bör ju tänka på att det krävs även ett interface mellan styrdonet och datorn. Vissa löd-kunskaper krävs för att kunna löda in en extra stiftlist i styrdonet... Sen är det som dahboy skriver att för 250hk behöver du Magnetventil med slangpaket och 3" Fullflödessystem!
Du bör ju tänka på att det krävs även ett interface mellan styrdonet och datorn. Vissa löd-kunskaper krävs för att kunna löda in en extra stiftlist i styrdonet... Sen är det som dahboy skriver att för 250hk behöver du Magnetventil med slangpaket och 3" Fullflödessystem!
De är inte så att du vet någon hemsida där jag hittar en adapter?
eller så skickar du iväg boxen, jag betalade 500:- inkl frakt tillbaka till mig. för ett steg 1 chip till min 9000 2,3t. jag kännde att det inte va så kul och betala halva bilens värde för ett chip
ett steg 3 bör ge runt 250hk med lite tur, då är det 3" downpipe, sen 2,5-3" kattback, magnetventil och sportkatt som gäller.
Senast redigerat av kwansa (19 november 2009)
Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.
De är inte så att du vet någon hemsida där jag hittar en adapter?
Borde finnas länkar på det på både ecuforums och stcs forum
Naturligtvis går det alltid att skicka iväg boxen på en "pirat-chippning" där man egentligen inte vet vad man får men det är ju upp till var och en
Och en ny koppling hade väl inte suttit fel?
Vilken stjärna Killen som tänker med hela huvet och inte bara "fort, billigt och mycket pulver" delen
som dom ovan sagt, köp ett steg3 chip på MapTun.se och sedan 3" downpipe med racekatt och 3" JT catback samt magnetventil + slangsats kanske få tag på en billig beg koppling som står pall för dom hästarna... kan vara bra.
Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.
Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.