3620
Sök

Trimma en saab 9000 cse 2,0 96 hur gör jag det billigt

29 Inlägg
19 november 2009
Trådstartare
#1
Hej.

jag har en saab 9000 cse 2,0 ltt med 150 häst. och jag undrar hur jag trimmar den på billigaste sättet.

Jag har även hittat ett program där man kan ändra styrboxen smat en sida där man kan ladda ner filerna.

för att få upp den i 250 häst vad behöver jag byta då?

Mvh 9000:)

Saab - se allas avundsjuka blickar.

1 002 Inlägg
19 november 2009
#2
Magnetventil, 3" och ev en sport katt..

...

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
19 november 2009
#3
Du bör ju tänka på att det krävs även ett interface mellan styrdonet och datorn. Vissa löd-kunskaper krävs för att kunna löda in en extra stiftlist i styrdonet...
Sen är det som dahboy skriver att för 250hk behöver du Magnetventil med slangpaket och 3" Fullflödessystem!


29 Inlägg
19 november 2009
Trådstartare
#4
bumpe skrev:
Du bör ju tänka på att det krävs även ett interface mellan styrdonet och datorn. Vissa löd-kunskaper krävs för att kunna löda in en extra stiftlist i styrdonet...
Sen är det som dahboy skriver att för 250hk behöver du Magnetventil med slangpaket och 3" Fullflödessystem!

De är inte så att du vet någon hemsida där jag hittar en adapter?

Saab - se allas avundsjuka blickar.

Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
19 november 2009
#5
eller så skickar du iväg boxen, jag betalade 500:- inkl frakt tillbaka till mig. för ett steg 1 chip till min 9000 2,3t. jag kännde att det inte va så kul och betala halva bilens värde för ett chip roll

ett steg 3 bör ge runt 250hk med lite tur, då är det 3" downpipe, sen 2,5-3" kattback, magnetventil och sportkatt som gäller.
Senast redigerat av kwansa (19 november 2009)

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
19 november 2009
#6
9000cse skrev:
bumpe skrev:
Du bör ju tänka på att det krävs även ett interface mellan styrdonet och datorn. Vissa löd-kunskaper krävs för att kunna löda in en extra stiftlist i styrdonet...
Sen är det som dahboy skriver att för 250hk behöver du Magnetventil med slangpaket och 3" Fullflödessystem!

De är inte så att du vet någon hemsida där jag hittar en adapter?

Borde finnas länkar på det på både ecuforums och stcs forum smile

Naturligtvis går det alltid att skicka iväg boxen på en "pirat-chippning" där man egentligen inte vet vad man får men det är ju upp till var och en smile


1 497 Inlägg
20 november 2009
#7
bumpe skrev:
Du bör ju tänka på att det krävs även ett interface mellan styrdonet och datorn. Vissa löd-kunskaper krävs för att kunna löda in en extra stiftlist i styrdonet...
Sen är det som dahboy skriver att för 250hk behöver du Magnetventil med slangpaket och 3" Fullflödessystem!

Och en ny koppling hade väl inte suttit fel? wink

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
20 november 2009
#8
AxlSam skrev:
bumpe skrev:
Du bör ju tänka på att det krävs även ett interface mellan styrdonet och datorn. Vissa löd-kunskaper krävs för att kunna löda in en extra stiftlist i styrdonet...
Sen är det som dahboy skriver att för 250hk behöver du Magnetventil med slangpaket och 3" Fullflödessystem!

Och en ny koppling hade väl inte suttit fel? wink

Vilken stjärna big_smile Killen som tänker med hela huvet och inte bara "fort, billigt och mycket pulver" delen tongue

Rock'n Roll

106 Inlägg
20 november 2009
#9
hmm trimma billigt..ha..ha..de är juh lättare sagt än gjort


29 Inlägg
23 november 2009
Trådstartare
#10
saab_lejf skrev:
hmm trimma billigt..ha..ha..de är juh lättare sagt än gjort

Att få upp den i 250 häst kommer kosta högst 3000 de är små pengar:lol:

Saab - se allas avundsjuka blickar.

1 497 Inlägg
23 november 2009
#11
9000cse skrev:
saab_lejf skrev:
hmm trimma billigt..ha..ha..de är juh lättare sagt än gjort

Att få upp den i 250 häst kommer kosta högst 3000 de är små pengar:lol:

Och då kan du räkna med ett kopplingsras inom en snar framtid wink
Senast redigerat av AxlSam (23 november 2009)

394 Inlägg
24 november 2009
#12
som dom ovan sagt, köp ett steg3 chip på MapTun.se och sedan 3" downpipe med racekatt och 3" JT catback samt magnetventil + slangsats kanske få tag på en billig beg koppling som står pall för dom hästarna... kan vara bra.

vem fan är maptun?

29 Inlägg
28 november 2009
Trådstartare
#13
AxlSam skrev:
9000cse skrev:
saab_lejf skrev:
hmm trimma billigt..ha..ha..de är juh lättare sagt än gjort

Att få upp den i 250 häst kommer kosta högst 3000 de är små pengar:lol:

Och då kan du räkna med ett kopplingsras inom en snar framtid wink

har aero koppling haha!

Saab - se allas avundsjuka blickar.

Slav
1 454 Inlägg
28 november 2009
#14

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.

Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
28 november 2009
#15
Steg3 box=500:-
Svetsa avgas själv=2000:-?
Racekatt 1500:-
Magnetventil 500:-

Du kommer nog inte mycke billigare undan
Senast redigerat av kwansa (28 november 2009)

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.

Slav
1 454 Inlägg
28 november 2009
#16
steg 3 box för 500 kr, var fan hittar man de!?

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.


Sök