Har då en Volvo 240 1989a ombyggd till Fulltrycks turbo. El-system: LH 2,4 Jet. Omkopplad till Lågohms på spridarna. Chippad från Bsr med Steg 1.
Om jag har fattat rätt så är Megasquirt en dosa som man kopplar in i tändningen o bränsle systemet? Så att man kan "Mappa" bilen med rätt blandning och tändläge.. Eftersom jag har chip i så kanske de inte går? Eller så blir megasquirten onödig eller chippen?
Jag är intresserad att montera de och har då lite frågor..
Vart köper man de för en billig peng? Hur kopplar man in de? Hur Mappar man? Hur mkt effekt och vrid ökning pratar vi om? Osv
Om jag har fattat rätt så är Megasquirt en dosa som man kopplar in i tändningen o bränsle systemet? Så att man kan "Mappa" bilen med rätt blandning och tändläge.. Eftersom jag har chip i så kanske de inte går? Eller så blir megasquirten onödig eller chippen?
Hehe, njaa... Megasquirt är en motorstyrning. Kolla www.megasquirt.se. Där finns allt du behöver veta.
Hehe, njaa... Megasquirt är en motorstyrning. Kolla www.megasquirt.se. Där finns allt du behöver veta.
Styrenheterna är ju de som styr motorn alltså "motorstyrning" Så megasquirt måste ju vara som att chippa en bil?
Styrenheterna är ju de som styr motorn alltså "motorstyrning" Så megasquirt måste ju vara som att chippa en bil?
Verkligen inte, du byter ut datorn helt och hållet. Dvs det blir en hel hög med kabeldragning till allt och sen lär du ställa in allt från grunden.