3869
Sök

Stereoinstallation a4 avant, problem!

5 Inlägg
9 september 2006
Trådstartare
Hej.

Ska installera en låda med slutsteg bak i bilen men har stora problem att få loss instegslister och mittkonsol för att lättare dra kablarna, någon som vet hur man gör utan att paja allt. en anna fråga. Hur drar man kablarna lämpligast från battariet in i bilen? Behöver jag dra mer än lågnivå kabeln från steget fram till stereon? Vore tacksam för ett snabbt svar.

62 Inlägg
9 september 2006
audia4avant skrev:
Hej.

Ska installera en låda med slutsteg bak i bilen men har stora problem att få loss instegslister och mittkonsol för att lättare dra kablarna, någon som vet hur man gör utan att paja allt. en anna fråga. Hur drar man kablarna lämpligast från battariet in i bilen? Behöver jag dra mer än lågnivå kabeln från steget fram till stereon? Vore tacksam för ett snabbt svar.

Du måste dra lånivå kablar och remote kabel mellan steget och he.
Sitter inte ditt batteri under baksätet? Eller det kanske bara är dom äldre Audi bilarna?

Att plocka sönder kosoller etc kan vara lite klurigt, men tar man det bara lugnt så pajjar man dom inte, ta inte i och slit, för då går det garanterat sönder.

Lycka till.

24 Inlägg
12 september 2006
audia4avant skrev:
Hej.

Mao, hade en a4 förrut, dra strömkabeln från motorn in genom cupén och under instegslisterna, som va lite halvjobbiga att ta loss, men det går, man får lirka lite med en skruvmejsel så de hoppar ur sina "spår", sen drar du lågnivån på andra sidan, så du slipper störningen, jorden fäster du i chassit någonstans i bakluckan. sen är det bara å köra på.

5 Inlägg
12 september 2006
Trådstartare
Tack för hjälpen. Ska se hur de går med det hela. Att dra sladdarna under listerna är inte svårt behöver inte ens lossa dom. Men lossar jag dom inte så kommer jag inte in under mattan så vi får se. Har två andra frågor. Någon som vet hur man drar sladden från battariet in i bilen? Hittar inga direkt lämpliga hål. Det där med remote kabel förstår jag inte riktigt. Killen på BRL sa att jag endast behövde dra en kabel, med säkring osv, från batteriet till steget samt en lågnivå kabel till huvudenheten. Vart ska denna remotekabel då fästas? Oj kom på en till fråga. Vilken färg har den kabel som startar o stänger av huvudenheten då jag slår på och av tändningen?

MVH

Sök