2397
Sök

Lastbilsbatteri + konding vs "billjudsbatteri"

1 468 Inlägg
22 december 2009
#41
Stickan skrev:
Leo86 skrev:
en vanlig burp e välla typ 10 sec.
en burp brukar vara typ 2-3 sekunder. :
okej. vad bra att du sa det smile. tack för rättningen.


Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
23 december 2009
#42
Leo86 skrev:
Lonefox skrev:
michieff skrev:

jag kallar en seriekoppling mellan 2 12voltsbatterier (levererar 24 volt) för ett lastbilsbatteri a 24volt smile

Absolut kan man parallelkoppla , har jag inte sagt nåt om. Men försök inte trycka in lastbilspacken med seriekopplade batterier för då smäller det.
Mhm.......det vet Mikko då han testade olika spänningar i DLS Mono som fanns på den tiden.
16V klarade de bra. Vid 18V började det lukta lite illa men stegen gick fortfarande.....vid 24V POFF.......de stegen funkade inte längre big_smile
vet du vad han använde för att få 18 volt? något motstånd för att få ner 24 volt till 18?

Jag skulle vilja få ut 18 volt då mitt slutsteg e tillverkat för 18 voltjag har batterieffekt så det räcker men vill veta hur han fick ut 18 volt.

Har någon någon ide? drönirettab?? du e juh lite haj på störm =P
Dels hade han ett kraftigt nätagg (konstant 300A 0-24V) som han lekte lite med.
Dels hade han ngr 18V-batterier med laddare som gav runt 10KA i total kortslutningsspänning (Globals torrbatterier.....han hade en fördel att jobba med handikapsgrejer som använde sig av sådana batterier på den tiden).
För 24V så vart det seriekopplade 12V-batterier han använde.

Dock körde han på 12V då han tävlade då hans bil var körbar och han inte hade byggt separata strömkretsar i bilen.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP


Sök