hotrodder
Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
5 september 2009
· 1 594 Inlägg
KS50 skrev:
Ok ! Den visar inga felkoder endast 12, och då är ju allt som det ska vara tror jag
Har inte kollat tjuvluft eller så, men jag måste nog ta och göra det.
Annars så går den mycket bättre nu, troligen så var lamdan som jag fick tag på nere i Stockholm oxå väck.
Nu bluddrar den mycket mindre, och bara på låga varv.
Men Du, jag ska kolla detta, tack för hjälpen kompis!
Hör av mig igen!!
Mvh
Micke uppe i kramfors
No probs... Kod 12 ska den sätta tre gånger på raken, sedan några sekunders väntan åsså tre nya tolvor... Då är systemet i regel ok men inget är helt statiskt när det gäller detta. Tekniken är så yxig men med lambdan väck borde den absolut sätta felkod. Har han gått långt? kamaxeln går gärna ner sej på TBI maskinerna men kolla framförallt kamdrivningen. Håller precis på och byter den på min Truck från -88. Den kvamnade oxå på låga varv men gick hyggligt på högre. Soppakontot? tjae sådär med tanke på närmare två ton och fyrhjulsdrift. Du kollar kamdrivningen lätt genom att lyfta på fördelarlocket och kika på hur rotorn rör sej när du vrider veven (bulten på svängdämparen) några millimeter framåt och bakåt... Du kollar alltså glappet i kamdrivningen uppe vid rotorn, den ska alltså hänga med direkt och inte släpa efter när du vrider på vevaxeln fram och tillbaka.
Senast redigerat av hotrodder (5 september 2009)
Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab