3184
Sök

Hur lång tid mellan uppskriving och körning?

41 Inlägg
1 januari 2010
Trådstartare
Hej! Jag fyller 18 år väldigt snart och har nu en fråga angående uppskriving och uppkörningen. Jag hade tänkt boka uppskrivingen privat via vägverket för att väntetiderna blir för långa annars, men jag går på trafikskola så jag bokar inte uppkörningen privat. Men om jag klarar uppskrivningen hur lång tid mellan måste jag göra uppkörningen då? Är det någon tidsgräns för hur nära inpå varandra de måste vara?

MVH

3 354 Inlägg
1 januari 2010
Senast redigerat av Seth (1 januari 2010)

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

41 Inlägg
1 januari 2010
Trådstartare
tack, så båda proven måste göras med max 2 veckor mellanrum? men om jag har gjort uppskrivingen och inte får tid för uppkörningen innan 3 veckor efter uppskrivningen är gjord måste jag göra om uppskrivningen då?

3 354 Inlägg
1 januari 2010
neh den håller i sig i 2 mån om den är lyckad
Senast redigerat av Seth (1 januari 2010)

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

558 Inlägg
1 januari 2010
jag ska skriva upp och köra upp samma dag:)

41 Inlägg
1 januari 2010
Trådstartare
okej, tack så mkt för hjälpen!

9 108 Inlägg
3 januari 2010
Det är lika bra att boka teorin via körskolan också, tror inte det går att skilja på dom heller utan dom bokas samtidigt så du får helt enkelt inte boka uppkörning senare än 2 veckor efter teorin. Vill du att det ska vara 2 veckor emellan så är det bara att säga det till körskolan när dom bokar men tänk på att båda måste vara godkända 2 månader efter uppskrivningen.

Det vanligaste är att man gör dom med ett par dagars mellanrum men det är såklart olika.

3 627 Inlägg
3 januari 2010
Det har väl blivit ändring i systemet så att man gör teorin och kör upp precis intill varann? Samma dag rent av? Detta är bara något jag hört och inget jag är säker på!

Själv fick jag gå och vänta i lite drygt 2mån på att få min uppkörning efter att jag klarat teorin.. det var segt vill jag lova!

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

558 Inlägg
3 januari 2010
nu får du skriva och köra upp samma dag:)

9 108 Inlägg
4 januari 2010
ToXtreme skrev:
Det har väl blivit ändring i systemet så att man gör teorin och kör upp precis intill varann? Samma dag rent av? Detta är bara något jag hört och inget jag är säker på!

Själv fick jag gå och vänta i lite drygt 2mån på att få min uppkörning efter att jag klarat teorin.. det var segt vill jag lova!

Jo det är så, man bokar dom samtidigt. Förstår inte riktigt varför du skriver när det redan framkommit i tråden ett par gånger hur det är wink

Sök