2495
Sök

Pysventil dit satt, S40 2.0T ( magnetventil dinglar )

496 Inlägg
25 januari 2010
Trådstartare
#1
Volvo s40 -99 2.0T

Min bil laddade 0.23bar innan ungefär " för lite tyckte jag"

Nu köpte jag en pysventil och satte den på ungefär 0.5bar, e det helt okej?, vet att man itne får göra så. men skadar det så mycket eller ska jag sänka till 0.35??


Vad ska man göra med magnet ventilen som bara hänger å dinglar och gör ingen nytta längre??


8 881 Inlägg
25 januari 2010
#2
Aldrig bra att göra "egna" lösningar på moderna bilar brukar som oftast kosta mer än det smakar och funktionen uteblir ju också.
Finns inga genvägar för att höja effekten och bibehålla hållbarheten.

Fotograf på tierpidag.se

One Man Clan
4 287 Inlägg
25 januari 2010
#3
jag skulle nog säga så här. om du är så pass snål att du inte tänker köpa  chip (eller vad nu orsaken är att du bara hängt dit en pysventil är)  så ska du nog inte trimma bilen överhuvudtaget för vet du inte vad du gör så motorn går då pratar vi nog om 15000kr i material å byteskostnader i alla fall beroende på vad du har för kontakter. .

de går å koppla en pysventil på kabeln efter magnetventilen...

mitt tips : Sluta leka med ett orginal styrsystem.... chippa om du ska istället.. pysa laddet 1 hekto ger typ 10hk..


496 Inlägg
25 januari 2010
Trådstartare
#4
ok, Märkte det att den gick mer bensin  snålt också, mycket.

Hur kommer detta sig?.

ska köpa chip nästa månadslön då. tack för hjälpen , blev dock nyfiken över det jag skrev nyss:)


55 Inlägg
26 januari 2010
#5
Varför börjar du inte med att kolla varför bilen laddar för lite? En 2.0T ska väl ladda 0,45-0,5 BAR? Sen som du säger, plocka bort pysventilen och vänta tills du får lön istället, i längden blir det klart mycket billigare.


163 Inlägg
26 januari 2010
#6
0.23bar är grundladd..snacka med tropis han kan s40 bäst! och en sak till pystrimma aldrig motorn..om du vill ha smälta kolvar så pys den..du lurar inte bilen bilen lurar dig...
Senast redigerat av V-tec (26 januari 2010)

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg

Sök