31 januari 2010
Trådstartare
Då är det fastställt! Felet med att den drack mycket är p.ga. att topplockspackningen är kass. Den dricker kylarvatten och har MÄNGDER med vitt gräddliknande klet på både oljestickan och runt påfyllningen i ventilkåpan.
Men nu till min fråga.
Hur är det med kamrem och så på den? När man tittat på utsidan så ser man ju inga tecken till var den sitter, eller det sitter innanför ventilkåpan? Vill nämligen minnas att där är mekaniska lyftare på den?
Och om det nu skulle va så att den inte har kamaxel och rem, hur gör man då för att nolla motorn och få allt rätt när man ska dela på det?
Och är där något annat man bör tänka på när man byter packningen på en så pass gammal bil?
Och ja, jag har en hel del meckarvana sen innan, har gjort samma sak på en saab 900 t -96a.
All hjälp mottages med tacksamhet, då jag tänkt försöka åtgärda det i veckan!
Mvh Marcus