4393
Sök

Magnum 3.5L V6 VS V8 HMI 5.7L

19 Inlägg
7 februari 2010
Trådstartare
#1
hejsan
vet inte exakt vart denna tråd ska läggas därför lägger jag denna här
det jag undrar är hur stor skillnad är det på hemin vs 3.5L 6an

prata med en kille igår som hade hemi motorn hans låg på 1,2L milen.
6:an kan väll inte ligga långt under eller?
är i köp tankarna på denna bil. kommer åka mycket i stats miljö. om nån kan svara på frågan så blir jag glad utan att säga klart det ska va hemi med motivationen att det är just HEMI och dom tycker det är ballare.!

mvh marcus


Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
7 februari 2010
#2
mackan_108 skrev:
hejsan
vet inte exakt vart denna tråd ska läggas därför lägger jag denna här
det jag undrar är hur stor skillnad är det på hemin vs 3.5L 6an

prata med en kille igår som hade hemi motorn hans låg på 1,2L milen.
6:an kan väll inte ligga långt under eller?
är i köp tankarna på denna bil. kommer åka mycket i stats miljö. om nån kan svara på frågan så blir jag glad utan att säga klart det ska va hemi med motivationen att det är just HEMI och dom tycker det är ballare.!

mvh marcus

Amerikanarna har kommit så långt med att göra sina V8'or bränslesnåla att det skiljer minimalt i bränsleförbrukning mellan 6'an och Hemi'n. Jag skulle välja Hemi'n för att den är bränslesnål, rolig och har grymt bra ljud.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

19 Inlägg
7 februari 2010
Trådstartare
#3
ok låter bra! jag blev lite förvånad när han sa 1.2 på en 5,7 LITERS motor!
6:an kanske e lite klen för den nästan 2,5 tons tunga bilen och där av drar den lite mer wink


Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
7 februari 2010
#4
mackan_108 skrev:
ok låter bra! jag blev lite förvånad när han sa 1.2 på en 5,7 LITERS motor!
6:an kanske e lite klen för den nästan 2,5 tons tunga bilen och där av drar den lite mer wink

Precis så det är, den är lite för klen för vikten. Men ja, de har verkligen skärpt sig när det gäller bränsleförbrukningen på deras nyare V8'or, så man får kraft samt att den är bränsesnål, så det är inte så fy skam. smile

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

Fd Bannad
657 Inlägg
7 februari 2010
#5
Skulle också gå på Hemin, i stan lär det väll skilja en del men knappt märkbart under långresor. Magnumen är en tung bil och behöver kraften som Hemin ger. Det är ju också en Hemi, och det är ju trots allt ballare.


Kunde inte Agree mer med dig i bilköp, mycket fränare än en magnum vettefan om det blir:)

Märkesbög

19 Inlägg
7 februari 2010
Trådstartare
#6
mja fins ju charger också mycket najs bil dok kostade den 12000 kr mer i försäkring så det får bli magnum som familjebil big_smile


97 Inlägg
7 februari 2010
#7
1,2 var den genomsnittsförbrukningen vi hade på våran också. Så fort du gasar slukar hemin i sig en hel del bensin:D Körde själv magnum en hel del då familjen ägde en sådan för 2 år sen, och ibland flyttade bensinmätaren på sig fustrerande fort. Dock går hemin riktigt bra!

19 Inlägg
7 februari 2010
Trådstartare
#8
okok
fick just veta att den jag fundera på var AWD dessutom så den lär väll liga på lite mer än 1.2 då tyvärr.
men jag undrar vad 2.5L V6:an ligger på nån som kan svara på det?
mvh marcus


4 682 Inlägg
9 februari 2010
#9
mackan_108 skrev:
okok
fick just veta att den jag fundera på var AWD dessutom så den lär väll liga på lite mer än 1.2 då tyvärr.
men jag undrar vad 2.5L V6:an ligger på nån som kan svara på det?
mvh marcus

Menar du 2.7:an? nån 2.5 liters motor finns inte.

315 Inlägg
9 februari 2010
#10
En kompis jar en 5,7. Ett sånt jävöa slagskepp de är att köra. HUr go som helst! Sen så har deras V8 ett system så att när du inte gasar för mycket så går den bara på 4 cylindrar för att inte dra så mycket.

Allt eller inget!!!

19 Inlägg
10 februari 2010
Trådstartare
#11
ja jag menade 2.7 skrev fel bara wink



Sök