Dörrarna går inte upp från utsidan bara inifrån! Gäller alla dörrar!

Alexander92
20 februari 2010 · 124 Inlägg

Igår var jag ute på isen och körde med min Opel Rekord Berlina 2.2i -86
Men mitt i allt så fick man inte upp dörrarna utifrån mera så nu går det bara att öppna dörrarna från insidan och det är alla 4 dörrar som har samma problem.

När jag kom hem igår kväll tog jag bort dörrpanelen på förardörren och skruvade bort handtaget och drog ut den där järnstången/tråden eller vad man ska kalla det och har den hängandes utanför dörren så om man drar i den mycket nu så kommer man iallafall in i förardörren.

Så det är som att handtagen går för kort upp på utsidan för att få upp dörren fast dom går så högt det bara går!

Någon som har nån teori vad som kan ha hänt? Finns det någon spärr/knapp eller någe sånt som gör så att det inte går att öppna från utsidan eller vad?

Det är centrallås på bilen också ifall det skulle ha någon betydelse!

Tacksam för alla tips och svar! smile

Senast redigerat av Alexander92 (20 februari 2010)

Ford Sierra Turbo "B234f Turbo" (1988)
Jonathan_A Volvo PV
21 februari 2010 · 222 Inlägg

Tippar på is i handtagen. Ställ bilen i ett värme garage under natten eller värm lite med en värmepistol.

Rock-Star
21 februari 2010 · 2 982 Inlägg

du har förmodligen tvättat bilen ganska nyligen...
skaffa en hårtork och blås på med låg värme och lite distans så du inte skadar plast eller färg..

Alexander92
21 februari 2010 · 124 Inlägg

jonte_is skrev:
Tippar på is i handtagen. Ställ bilen i ett värme garage under natten eller värm lite med en värmepistol.

Jag har kollat efter is och blåsit med tryckluft och sprutat smörja in överallt men det hjälper inte det är inte is där hmm

Residence skrev:
du har förmodligen tvättat bilen ganska nyligen...
skaffa en hårtork och blås på med låg värme och lite distans så du inte skadar plast eller färg..

Bilen är inte tvättad på väldigt länge så det är det inte..

Ford Sierra Turbo "B234f Turbo" (1988)
Alexander92
21 februari 2010 · 124 Inlägg

Det var tydligen is inne vid låset för värmde med värmepistol och då började dom funka igen men trodde inte de skulle vara så enkelt smile

Ford Sierra Turbo "B234f Turbo" (1988)
TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
21 februari 2010 · 3 404 Inlägg

Har samma problem på min Saab 9000, passagerardörren fram är skitsvår att få upp utifrån och bakdörrarna är svåra att få upp innifrån. Det beror inte på is för det är precis likadant på sommaren. Jag har haft bort dörrsidorna och kan inte fatta varför det inte funkar på framdörren, bakdörrarna verkar det som att länkaget är för långt/kort på :s

Någon som haft samma problem och vet vad som felar?

Har inte varit prio ett s har låtit det va...

Senast redigerat av TenZer (21 februari 2010)

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang