3969
Sök

Bilannonser.se läggs ner?

stray dog
197 Inlägg
22 mars 2010
Trådstartare
Tänkte slänga upp en annons på amazonen, men det funkar inte att skapa sig en användare eftersom sajten ska läggas ner 31/3/2010.
Sökte lite, men hittade ingen info om detta. Är det mobile.de som tar över nu, eller vad händer med köp und sälj?

Skönt att vi iaf kan få chansen att prata med den engelska supporten. den är UNIK! wink

"Våra svenska kunder kommer att
ges unik möjlighet att kontakta vår engelskspråkig support för frågor
angående annonsering"

......... att jag ens orkar bry mig......

Rejsa ?
2 959 Inlägg
22 mars 2010
Med lite ironi så säger jag:

Släng upp en annons på Blocket snåljåp....alla som kollar bilannonser.se kollar ju garanterat Blocket med men kanske inte tvärt om.

Autotech

Rejsa ?
2 959 Inlägg
22 mars 2010
ThisIsBlackSunshine skrev:
Busgrabb skrev:

Släng upp en annons på Blocket snåljåp....alla som kollar bilannonser.se kollar ju garanterat Blocket med men kanske inte tvärt om.

Ursäkta för lite OT

Att lägga ut en bil på blocket är inte billigt, 140 kr om man ska ha en extrabild med. Då tar man ju häldre en gratis sida där massvis med folk kollar också om man inte är i väldigt behov av att sälja bilen.

Men om man är i behov eller verkligen vill sälja bilen vilket dom flesta som har en annons ute är så tar man Blocket.
140:- och kanske 300% större chans att få sålt bilen så kanske det är värt det ?
Du kanske betalar mellanskillanden i bara försäkring och skatt på den tiden bilen står osåld...

Tänk lite...

Autotech

stray dog
197 Inlägg
22 mars 2010
Trådstartare
Busgrabb skrev:

Släng upp en annons på Blocket snåljåp.....

Men för fan, skärp dig. Du är ju inte ett dugg ironisk, det är exakt vad du ville ha sagt, men du försöker bara smöra över det genom att säga att du inte är det.
Varför ska du ens börja?

Det jag egentligen frågar är vad som händer med köp & sälj, kommer annonser visas på garaget.org eller inte? Ska man regga sig på mobile.de eller väntas något nytt samarbete med någon annan?
Helt enkelt, hur gör jag nu för att få en annons att visas på garaget.orgs ; köp & sälj ?

1 207 Inlägg
22 mars 2010
Snabb fråga:

Vad fan är bilannonser.se för sida och varför skulle jag bry mig om den lades ned?

Teddan
2 495 Inlägg
22 mars 2010
maco skrev:
Snabb fråga:

Vad fan är bilannonser.se för sida och varför skulle jag bry mig om den lades ned?

Undrar samma sak

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Gammelbilsnörd
450 Inlägg
23 mars 2010
TRYIT skrev:
maco skrev:
Snabb fråga:

Undrar samma sak

Aldrig hört talas om skiten... Troligen samma obefintliga chanser att sälja ngt som på tradera motor... 100kr tycker jag eg. inte är värst dyrt på blocket, såvida man säljer en bil värd mer än 2000kr....
Senast redigerat av v8rickard (23 mars 2010)

Försöker iaf
12 819 Inlägg
23 mars 2010
v8rickard skrev:
TRYIT skrev:
maco skrev:
Snabb fråga:

Undrar samma sak

Aldrig hört talas om skiten... Troligen samma obefintliga chanser att sälja ngt som på tradera motor... 100kr tycker jag eg. inte är värst dyrt på blocket, såvida man säljer en bil värd mer än 2000kr....

bilannonser.se är vad som tidigare var traderamotor. Att det läggs ner berör garaget.org eftersom bilannonserna är som visas på garaget.org är inlagda på bilannonser.se eftersom garaget har ett samarbete med dem.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Rejsa ?
2 959 Inlägg
23 mars 2010
Soulweeper skrev:
Busgrabb skrev:

Släng upp en annons på Blocket snåljåp.....

Men för fan, skärp dig. Du är ju inte ett dugg ironisk, det är exakt vad du ville ha sagt, men du försöker bara smöra över det genom att säga att du inte är det.
Varför ska du ens börja?

Det jag egentligen frågar är vad som händer med köp & sälj, kommer annonser visas på garaget.org eller inte? Ska man regga sig på mobile.de eller väntas något nytt samarbete med någon annan?
Helt enkelt, hur gör jag nu för att få en annons att visas på garaget.orgs ; köp & sälj ?

Ja det var en öm punkt märker jag....troligen för Blockets annonskostnad käkar upp 20% av vad bilen är värd.

Autotech

stray dog
197 Inlägg
23 mars 2010
Trådstartare
Busgrabb skrev:
Ja det var en öm punkt märker jag....troligen för Blockets annonskostnad käkar upp 20% av vad bilen är värd.

Men lägg ner nu för fan, hur gammal är du egentligen?
Uppenbarligen vet du inte ett skit om det jag frågade om, så om du vill vara stor i käften är du välkommen att skriva i gästboken eller via mail, men du blir uppenbarligen kåt på att andra ser hur dryg du kan vara, så några inlägg kommer jag antagligen inte få.

Annonsen var på blocket innan jag tänkte att lägga upp en annons på bilannonser.se, så dina argument håller inte.
Det jag frågade efter var om någon visste hur man la upp en annons så att den visas på garagets köp&sälj funktion. Om några utav er skiter i vad bilannonser.se är, vem fan bryr sig om det? Gadda in det om ni så gärna vill visa det.

Varför ska jag ens behöva skriva detta? Det är som att snacka för bensinkåta 15åringar. Stora i käften ska alla vara, svära och försöka hävda sig..

Men det skulle vara roligt om någon som administrativt har hand om köp&sälj skulle kunna säga något.
För jag kan knappast vara den enda som skulle vilja lägga in en annons.

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
23 mars 2010
Soulweeper skrev:
Busgrabb skrev:

Uppenbarligen vet du inte ett skit om det jag frågade om, så om du vill vara stor i käften är du välkommen att skriva i gästboken eller via mail, men du blir uppenbarligen kåt på att andra ser hur dryg du kan vara, så några inlägg kommer jag antagligen inte få.

Annonsen var på blocket innan jag tänkte att lägga upp en annons på bilannonser.se, så dina argument håller inte.
Det jag frågade efter var om någon visste hur man la upp en annons så att den visas på garagets köp&sälj funktion. Om några utav er skiter i vad bilannonser.se är, vem fan bryr sig om det? Gadda in det om ni så gärna vill visa det.

Varför ska jag ens behöva skriva detta? Det är som att snacka för bensinkåta 15åringar. Stora i käften ska alla vara, svära och försöka hävda sig..

Men det skulle vara roligt om någon som administrativt har hand om köp&sälj skulle kunna säga något.

Word.

Jag undrar väll lite vad som händer jag me å jag har också redan en annns ute på Blocket på den svarte Jaggan den har legat där 3 veckor nu å INGEN har anmält sitt intresse.

Det e inget fel på bilen men den måste förmodligen träffa rätt köpare å desto fler ställen jag skall annonsera den på desto större risk för att den blir såld.

Bilen e fel för dom som vanligtvis letar efter en Jaguar efter som dom flesta som gör det e original freak. Å det första du tänker på när du skall köpa dig en fet prestanda bil e förmodligen typ en BMW m5a eller nått å då letar du inte efter en Jagga.

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

Volvoit - lagd åt vänster
946 Inlägg
23 mars 2010
ThisIsBlackSunshine skrev:
Då tar man ju häldre en gratis sida där massvis med folk kollar också om man inte är i väldigt behov av att sälja bilen.

Vem lägger ut en bil man inte vill sälja? roll

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -

Rejsa ?
2 959 Inlägg
23 mars 2010
Soulweeper skrev:
Busgrabb skrev:

Nu var det ju ironi i det första inlägget vare sig du tror det eller ej men det jag ville ha sagt med det var att det verkar onödigt med alla mindre säljsajter för oavsett vad det gäller för något så kollar ju folk på Blocket, om inte första så sist.
Aggressionsproblem ? Tycker du hetsar upp dig för ingenting.
Senast redigerat av Busgrabb (24 mars 2010)

Autotech

10 287 Inlägg
24 mars 2010
Dämpa er......
Stick ut och stoppa huvet i snön eller nåt om det är hett mellan öronen.

Göran
Moderator

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

stray dog
197 Inlägg
25 mars 2010
Trådstartare
Sharky skrev:
Dämpa er......
Stick ut och stoppa huvet i snön eller nåt om det är hett mellan öronen.

Göran
Moderator

Tack för svaret Göran!

Ett rakt svar hade också varit bra smile
*Det funkar att regga sig på mobile.de och sedan visas annonsen i vårat köp&sälj.
*Vi fick reda på detta sent och vi vet inte själva vad som händer. Vi lämnar besked snart.
*Vi håller på att förhandla fram ett nytt avtal. Vi lämnar besked snart om vad som händer.

Det är väl inte så svårt. Egentligen. Eller?
smile

Sök