3734
Sök

Köpråd: Kombi

24 Inlägg
4 april 2010
Peebo skrev:
Lajning skrev:
Varför inte en Alfa?
156 SportsWagon måste vara den snyggaste kombin som finns, i de årsmodellerna. Numera är det ju 159an som gäller. Det enda negativa man kan säga om dom är väl försäkringspriset och andrahandsvärdet som inte är det bästa. Men, jag kan inte komma på en standardbil som är snyggare än dessa skönheter.

http://www.blocket.se/stockholm/Alfa_Ro … 14&w=3

AA dom är riktigt snygga men jag kan absolut ingenting om dessa, hur pålitliga är dom m.m.

Jobbat en hel del med alfa, inte varit med om maken på sämre kvalite tyvärr

Allmänt envis
12 512 Inlägg
4 april 2010
Peebo skrev:
Rquired skrev:
Sitta högt är trevligt, och det finns många bra alternativ. Tex:

-Toyota Rav4, 200k ger en så gott som ny.

-Skoda Yeti, kostar från 180k sprillans ny fast FWD då. Finns begagnade på Blocket, men även de billigaste 4x4 kostar strax över 200k.

-Begagnad Bmw X3, klassens körgladaste vagn och för 200k kan du hitta en hygglig sådan från 04-05. Fyrkantig design med raka stolpar, man har bra överblick över X3.

-Toyota UrbanCruiser, liten och smidig mini-SUV som klättrade på bra i Teknikens Världs 4x4-test. Finns som FWD bensin, FWD Diesel (miljöbil!) eller 4x4 Diesel. Ex: http://www.blocket.se/hassleholm/Toyota … 20&w=3

Lite exempel i alla fall smile

Rav4 har jag kollat på förr men hur är dom för långfärder och är den största motorn på 156 hk eller?
Vad drar dom på ett ungefär?

//Peebo

Oj förlåt, missade ditt senaste inlägg och frågan! smile

Rav4 är inte rätt bil om du kör mest långfärd, är lite stötig och känslig i högre fart. Inte så att man inte skulle trivas under kortare utflykter på motorväg. Men är det något man gör "varje dag" vill man nog ha en mer vilsam bil.

På förra modellen är motorn på 150p, och på senaste modellen har den idag (2010) 158hp. Hur det var 2006-2009 minns jag inte, men har för mig att det var 156hp. Detta gäller då 2.0 bensin.

Sedan finns det både en 150hp och en 180hp diesel med.

Teknikens Värld har testat Rav4 flera gånger, du hittar säkert dels mycket intressant och dels förbrukning där. Länk: http://www.teknikensvarld.se/test_prov/ … /index.xml

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

42 Inlägg
5 april 2010
Jag får väl själv rekommendera subaru då, legacy el outback? Varför inte forrester?
Finns i några olika motor alternativ. Nya boxer dieseln gillar jag själv 150hp och 350nm helt ok.
Schysst förbrukning, grym AWD om du jämnför med ex volvo för nämna någon.
Bra livslängd på bilen, bra andra handsvärde.

876 Inlägg
5 april 2010
Någon form av audi.

2 763 Inlägg
5 april 2010
Volvo XC90 D5 är ju grymt sköna bilar smile Skön motor också för den delen! smile

Volvo - For Life

KTH Ingenjör;)
391 Inlägg
5 april 2010
Varför inte en Audi Allroad om du börjar kolla åt suv hållet?wink Då haru en komfortabel autobahn racer som tar sig fram bra på timmerbilsvägar!smile

Four rings to rule them all!

Fd Bannad
657 Inlägg
5 april 2010
IceEyes skrev:
Chrysler 300C 5.7 Hemi eller motsvarande Dodge Magnum.

Word på den, grymt bra bränsleförbrukning i 5.7an i hänsyn till effekt och bilstorleken. är dessutom en bil som folk vänder sig om för att se när den glider förbi, till skillnad från Audi, volvo osv.

Märkesbög

Sök