3754
Sök

"Ny" Turbo men den laddar inte ! 740 Tic hjäälp :( (update)

321 Inlägg
31 mars 2010
Armen som kommer ut från klockan ska man behöva dra ut ca 3mm för att få på på wastegatens arm. Ytterst lite spänd med andra ord.

EViLution!

179 Inlägg
31 mars 2010
Om oljereturen är täppt så samlas oljan i turbon som blir övermättat och kan då skicka ut det genom avgassystemet. Om nu oljacirkulationen är helt ok i turbon så kan det vara dina kolvringar som är slut så att din bil förbränner oljan. Men om den bara blåryker på tomgång så låter det ju som att det är nått med turbon.

Jag är totalt alergisk mot pystrim som t-kors och sådant. Jag hade hellre flyttat fram wastegaten med brickor bakom wastegate staget eller kapat några gängor så att det går att skruva in den lite mer plus ett chip så att motorn får den soppan/tändningen den vill ha.

714 Inlägg
1 april 2010
Trådstartare
den är chippad, men flytta fram wg kan väll innebära skenladd ?

714 Inlägg
1 april 2010
Trådstartare
hmm, hade besiktning idag. gick ut och skulle starta den...wtf den går bara på 3 cylindrar ? har bytit tändkablar gort rent fördelarlock. men cyl närmast torpedväggen tänder ej. Det var därför biljäveln blöddrade inan jag ställde in den igår. jag trodde det var lite benin. Wtf hur fan kan den ha gått sönder ? skiten laddar ju bara 0.65..olje returen höll tätt iaf. men vad fan gör det när skiten inte äns funkar sad
Nått mer jag kan kolla inan jag river ner toppen ? kompmätare har jag inte.

179 Inlägg
2 april 2010
får du bensin till den cylindern som inte funkar? kolla det. Kan vara spridarmotståndet som spökar. Sitter på innerskärmen vid batteriet, ser ut som typ vita 5st vita kritor i ett metallhölje. Om en av kablarna till den är av så missar den på en cylinder....inte helt ovanligt att dom oxiderar sönder. Sitter samma på alla 740/940 turbo så dom är lätta att få tag på.

714 Inlägg
2 april 2010
Trådstartare
Tack som fan för det tipset ska kolla upp det genast smile

714 Inlägg
2 april 2010
Trådstartare
Men fyfan big_smilebig_smilebig_smilebig_smile den sladden var helt av, så där var ju problemet. tack så mycket anars had jag fan rivit ner toppen i helt onödan big_smile

179 Inlägg
7 april 2010
inga problem. Bra att du skrev vad felet va så att andra kan ha nytta av det....händer aldeles för sällan på detta forum!

Sök