3777
Sök

Vatten i bilen: Audi a4-96

243 Inlägg
7 april 2010
Trådstartare
Har haft audin stått ute nu under vinter oh häromdagen så hittade jag lite fukt i mattan fram (förarsidan) så körde en kupevärmare över natten så torkade det. Dagen efter hittade jag fukt på mattan bak (samma sida) så jag slet ut allt, säten oh mattor oh hela skiten.. under mattan skopade jag ur 10!! liter vatten.. vart kan det komma ifrån? har kollat dräneringshålet under batteriet oh de va inte täppt.

Finns de något mer att kolla upp?

Vill inte bada i bilen:P
Senast redigerat av Lindmark_89 (7 april 2010)

Friskt satsat, hälften vunnet;)

4 005 Inlägg
7 april 2010
Lindmark_89 skrev:
Har haft audin stått ute nu under vinter oh häromdagen så hittade jag lite fukt i mattan fram (förarsidan) så körde en kupevärmare över natten så torkade det. Dagen efter hittade jag fukt på mattan bak (samma sida) så jag slet ut allt, säten oh mattor oh hela skiten.. under mattan skopade jag ur 10!! liter vatten.. vart kan det komma ifrån? har kollat dräneringshålet under batteriet oh de va inte täppt.

Finns de något mer att kolla upp?

Vill inte bada i bilen:P

Läckande värmepaket?
Kolla alla lister överallt. Även vattenkanaler. Ta ut allt och häll en hink vatten på olika ställen utanför bilen och titta.

243 Inlägg
7 april 2010
Trådstartare
hur mkt vatten kan man få ur värmepaketet då? 10 liter är ju en del?:S

Har även smakat på vattnet oh de smakar varken surt eller salt, mer åt de beska hållet fast de e knappt ngn smak.. smakar som helt vanigt vatten i stort sett:S

hur hittar man alla dessa vattenkanalr oh grejer då?

4 005 Inlägg
7 april 2010
Lindmark_89 skrev:
hur mkt vatten kan man få ur värmepaketet då? 10 liter är ju en del?:S

Har även smakat på vattnet oh de smakar varken surt eller salt, mer åt de beska hållet fast de e knappt ngn smak.. smakar som helt vanigt vatten i stort sett:S

hur hittar man alla dessa vattenkanalr oh grejer då?

Tjao 8 liter är väl inget ovanligt men det är väl beroende på bilmodell, detta är inte min starka sida.

Men som du säger med smaken så är det förmodligen regnvatten.

När du häller vatten på bilen så åker det ju mot kanterna, tex när de åker ner mot bagageluckan ska ska det finnas en kanal för vattnet där det ska rinna mot sidor och bakåt. På en del äldre bilar så torkar dessa och går sönder och så läcker det in.

Även där fönsterrutor sitter fast med spackel/glasfiber o likn så kan det läcka in. I ditt fall så låter det som om du har ett stort jäkla hål någonstans.. hehe.

Edit, du bör ändra din titel på denna tråd för att förhindra att få tråden låst.
http://www.garaget.org/forum/misc.php?a … nvisningar
Senast redigerat av linuslinje (7 april 2010)

243 Inlägg
7 april 2010
Trådstartare
Tilläggas bör att jag har haft dörrsidorna borttagna under vinter så fuktskyddet eller va det heter har ju inte suttit i dörren.

Har funderat på om det kan va så jävligt att det helt enkelt är smältvatten från snön?

har kollat runt i motorrummet oh allt men kan inte hitta ngn vattenläcka nånstans:S

243 Inlägg
8 april 2010
Trådstartare
va ute idag oh hällde lite vatten på bilen oh det dröjde inte länge innan jag hittade läckan.

Vajergummit till huvlåsvajern har tryckts igenom så det pissade in vatten i bilen den vägen.

Problemet är löst så tråden kan låsas

4 005 Inlägg
8 april 2010
Kul att höra att du hittade orsaken!

Skogskonsult
214 Inlägg
8 april 2010
Haha exakt samma sak hände på min Audi 80, hade du inte hittat felet hade jag talat om det nu tongue

Sök