LX-Dempa: Har hört mkt skit om BMW, att dom rasar å så. Har du nån egen erfarenhet av såna?
Har inte haft ngn själv men har 3 st polare som har 318-325 o dom har inte haft några större problem förutom bustningarna back vid stöt dämparna och fram
Nån som kan beretta lite mer om: Celica Gen 5 Ford Probe
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla !!!
its only illegal if you get caught!
To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Håller med flera här... Sportbilar är det ont om för 20.000.. om man inte vill ha ett projekt vill säga. Toyota har ju Celica och Supra. Celica gti 90-95 års modell går från 15K och uppåt. Supra MkIII Är ju rolig med bakhjulsdrift, men kostar från ca 30K. Nissan Primera Gt är ungefär i samma klass prestandamässigt som fjärde och femte generationens celica, med 150 häst på framhjulen.. Mazda MX-3 med 1,8 liters V6:an på 136 häst är rätt pigg med.
Några tips iaf...
->Det man hör glömmer man.
->Det man ser minns man.
->Det man gör förstår man.
Om budgeten är så tight som 20.000 kronor och önskemålet var en sportbil (eller åtminstone sportiga former) så hade jag nog kikat på Porsche 924. Lättar man en sådan så blir det hyfsad fart på dem och det mesta i glasfiberväg finns redan framtagen till denna modell. Även polurentanrutor etc, och tar man steget fullt ut börjar det hända lite grejer ... Väljer man en 1980 eller äldre så är de även skattebefriade.
Men för 20.000 kronor får man som sagt inte särskilt mycket sportbil. Och köper man bottenskrapet ... man får i regel vad man betalar för ...
Porsche for life.
Livet är för kort för att köra tråkiga bilar!