2308
Sök

Stoppad av snuten och åkte på en flygande besiktning..

1 101 Inlägg
18 april 2010
tobbe12 skrev:
mevvan skrev:
Tjena gott folk har lite frågor angående flygande besiktning. Vart stoppad av polisen som gjorde en flygande på mig och gav mig 4 anmärkningar att jag har xenonkonverterat framljusen, att mina bakblinkers lyser för lite gult??..

Sen så började han hänga och dra i mitt bil batteri så den lossnade så fick jag en anmärkning på det med.
Sista anmärkningen var att min registreringsskylt belysning inte fungerade. Vart 2:a på allt. Det tråkiga i det hela är att jag gick genom besiktningen för exakt 2 veckor sen med massa slit och nedlagda pengar på min pärla saab 9-3.

Nu när jag återvänder till besiktningen kommer jag då åka på en helt ny besiktning eller tittar de bara på det polisen anmärkte under flygande? När jag loggar in på bilprovningen står det Kontrollbesiktning 300 kronor det innebär en helt ny besiktning?

fick du böter av polisen?

Läser du i tråden så har han redan sagt att han inte fick böter.

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet

Moving Minds
127 Inlägg
18 april 2010
Första gången jag hör det här

1 298 Inlägg
18 april 2010
Aquilla skrev:
det jag inte förstår här.. du besiktade bilen endast 2 veckor innan du fick flygande? o den gick igenom med allting eller ändrade du allting som du fick anmärkning på till det sämre efter besiktningen? t.ex vita lampor i blinkersna..lossade på batteriet? att du xenonkonverterat framljusen kan du ju dock inte skylla på polisen.
besiktningsgubbarna brukar ju inte direkt missa sånt som vit blinkande och löst batteri.

ah, det undrar jag med. gick bilen verkligen igenom för två veckor sen med dessa sakerna? tongue

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

5 198 Inlägg
19 april 2010
chrillzter skrev:
Aquilla skrev:
det jag inte förstår här.. du besiktade bilen endast 2 veckor innan du fick flygande? o den gick igenom med allting eller ändrade du allting som du fick anmärkning på till det sämre efter besiktningen? t.ex vita lampor i blinkersna..lossade på batteriet? att du xenonkonverterat framljusen kan du ju dock inte skylla på polisen.
besiktningsgubbarna brukar ju inte direkt missa sånt som vit blinkande och löst batteri.

ah, det undrar jag med. gick bilen verkligen igenom för två veckor sen med dessa sakerna? tongue

bara för att bilen gick igenom bes innebär det inte att den är laglig eller att ändringarna inte gjorts efteråt.

Man KAN bes bilen och åka direkt hem och ändra... sen bli stoppad i flygande opch få ombes....

7 274 Inlägg
19 april 2010
Vad hände med lagen om att en flygande besiktning anses vara onödig om bilen har nyligen blivit besiktad?
Jag är helt 100 på att det kom en sådan för ett tag sen.

Japan Quality
670 Inlägg
19 april 2010
Brains skrev:
Vad hände med lagen om att en flygande besiktning anses vara onödig om bilen har nyligen blivit besiktad?

Tar polisen hänsyn till det?

P.Sköld
Honda il potere dei sogni

347 Inlägg
19 april 2010
Om dom ser något så uppenbart som en xenon-konvertering så har väl den lagen om den nu finns ingen inverkan.

7 274 Inlägg
19 april 2010
davel skrev:
Om dom ser något så uppenbart som en xenon-konvertering så har väl den lagen om den nu finns ingen inverkan.

Givetvis är det sant men jag kan inte hitta någon info alls om den.
Känns nästan som om att jag drömde det hmm

5 198 Inlägg
20 april 2010
Powerman skrev:
Brains skrev:

Tar polisen hänsyn till det?

En bil som kommer från bes kan va direkt livsfarlig.så ja polis kan t o m sätta körförbud på den.

Sök