3364
Sök

Pioneer Error :O

135 Inlägg
30 september 2009
Trådstartare
Jag har en Pioneer AVH-P5700 huvudenhet och när jag lyssnar på musik så funkar det till en början bra, men efter ett tag blir det ERROR-02 som visas på den blå displayen och då går det inte att spela musik längre.

Vad kan detta bero på? Radiokanalerna fungerar utan att det kommer upp så det bör ju ha någonting med CD/DVD-läsaren att göra eller?

Någon som haft liknande problem eller som vet en lösning?

MVH
MEmilsson

ljudfantast
1 372 Inlägg
30 september 2009
MEmilsson skrev:
när jag lyssnar på musik så funkar det till en början bra, men efter ett tag blir det ERROR-02 som visas på den blå displayen och då går det inte att spela musik längre.

så du hinner lyssna ett tag på en cdskiva innan error02 kommer upp?

135 Inlägg
30 september 2009
Trådstartare
Korrekt!

Felet brukar vara repiga skivor, men cd-läsaren har blivigt mer och mer känslig.

502 Inlägg
30 september 2009
Kan vara smuts på lasern så den ej kan läsa skivan. ta och rengör / lämna in på reperation om du inte kan pilla isär sterion själv.
Har du garanti så lämna tillbaka den.

Hellre jagad och jäktad, en Anhållen och häktad

ljudfantast
1 372 Inlägg
30 september 2009
kika efter skivor som rengör lasern, har bara hört om något sånt men vet inte om det är ruffel och båg smile

135 Inlägg
1 oktober 2009
Trådstartare
Problem solved. Jag har för gamla skivor helt enkelt. Brände ut nya cd-skivor och nu spelar den perfekt hela tiden. Tac kför svaren :]

136 Inlägg
25 april 2010
På min Pioneer-stereo så står det "error-23" när jag pluggar in usb. Vad kan detta bero på?

~Boogie Woogie~

181 Inlägg
25 april 2010
Inte för vara så, för jag vill hjälpa till, men står det inte i boken.. Till min är där en sida med "felkoder" iaf smile. Kanske får ett snabbare svar så ju.

Mvh Kenta

136 Inlägg
25 april 2010
DJchaoz skrev:
Inte för vara så, för jag vill hjälpa till, men står det inte i boken.. Till min är där en sida med "felkoder" iaf smile. Kanske får ett snabbare svar så ju.

Mvh Kenta

Har faktiskt inte kollat, va lite på den lata sidan nu tongue men ska ut o kika! tack! smile

~Boogie Woogie~

136 Inlägg
25 april 2010
"Error-22,23 = CD:n kan inte avläsas". I detta fall usb... Men sen testade jag att koppla in mobilen via usb och det funka. Det måste betyda att min mp3-spelare är skrot hmm

~Boogie Woogie~

181 Inlägg
25 april 2010
Tja kanske det. jag har ingen usb på min, så kan inte svara på. Annars är väl svaret att koppla in mp3.n på nåt annat med usb.. hemmastereo kanske.. datan.. osv.. BÖR ju inte fungera där heller då. Enda jag vet om usb till bilstereon är att vissa(eller alla?) inte klarar av för stort.. Alltså kan inte plugga in en hårddisk. smile

Kenta

136 Inlägg
25 april 2010
DJchaoz skrev:
Tja kanske det. jag har ingen usb på min, så kan inte svara på. Annars är väl svaret att koppla in mp3.n på nåt annat med usb.. hemmastereo kanske.. datan.. osv.. BÖR ju inte fungera där heller då. Enda jag vet om usb till bilstereon är att vissa(eller alla?) inte klarar av för stort.. Alltså kan inte plugga in en hårddisk. smile

Kenta

Kopplade in den till datorn och klickar på ikonen och då står det "Disketten i enhet H är inte formaterad. Vill du formatera den nu. Ja. Nej". Ligger på 1gb och jag har haft mp3:n i stereon jättelänge och det har funkat, men den har krånglat lite, för "nuddar" man den ibland så står det "format read" tror jag, också får man tar ur och sätta i mp3:n igen. Men nu funkar den ju inte alls hmm Tror ni det gör nån skillnad om jag formaterar?

~Boogie Woogie~

181 Inlägg
25 april 2010
Tjaa inget som kan skada ju tongue Men stackars spelaren kan vara sliten med. hehe

136 Inlägg
25 april 2010
DJchaoz skrev:
Tjaa inget som kan skada ju tongue Men stackars spelaren kan vara sliten med. hehe

Tråkigt bara att all musik försvinner tongue Det är ju musik som jag har samlat på mig ifrån kompisars datorer och så, så jag har ju inte alla låtar på datorn själv tongue Men det är ju bättre o testa än att det inte funkar alls. Men den är nog lite sliten för det är sjukt glapp när man pluggar in den tongue

~Boogie Woogie~

Sök