3835
Sök

Vilket yrke skulle ni vägra?

375 Inlägg
23 april 2010
Trådstartare
te_wik skrev:
JapMax skrev:
Hur fan kan man inte ha jobbat på 5 år?
Det är helt omöjligt om man söker jobb aktivt, du måste vilja va arbetslös.
I regel ringer inte företag till folk och erbjuder jobb, man måste söka dom och gå in för det.

Jag har sökt jobb aktivt nu i 2½ år utan resultat och jag ser ingen ljusning. Rapporterar om läget om 2½ år igen så får vi se ifall fem år var omöjligt wink

Mvh Tommy

Det beror ju väldigt mycket på vart man bor med.  Sedan kanske det är så att vissa inte kan ta alla jobb av olika orsaker. Så man ska nog vara lite försiktig innan man skriker ut att man inte kan vara utan jobb i 5 år.

Snacka gärna skit om min partner, men nämn inte ett ont ord om min bil!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
23 april 2010
skydark skrev:
te_wik skrev:
JapMax skrev:
I regel ringer inte företag till folk och erbjuder jobb, man måste söka dom och gå in för det.

Jag har sökt jobb aktivt nu i 2½ år utan resultat och jag ser ingen ljusning. Rapporterar om läget om 2½ år igen så får vi se ifall fem år var omöjligt wink

Mvh Tommy

Det beror ju väldigt mycket på vart man bor med.  Sedan kanske det är så att vissa inte kan ta alla jobb av olika orsaker. Så man ska nog vara lite försiktig innan man skriker ut att man inte kan vara utan jobb i 5 år.

Visst är det så. Iofs så har jag ju tackat nej till ett jobb de första halvåret (försäljningsjobbet), så räknar man från det så har jag sökt i två år. Men, jag har bara mig själv att skylla som inte skötte gymnasiet osv.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

12 086 Inlägg
24 april 2010
Jag va arbetslös hela 2009, men jag sökte inga jobb så. Det tog inte lång tid förens jag hade ett jobb när jag tog tag i det. Jag tror fortf att man gör fel om man inte lyckas få ett jobb på 5 år.

FreddeK
24 april 2010
får nog säga busschaufför...usch för alla snorungar och gnälliga pensionärer etc...dock så har man väl inte världens roligaste jobb nu heller, sitta i en truck och tokstressa..men men jag får mat på bordet av det iallafall! mn ska inte vara så kräsen...en vacker dag måste man kanske ta skitjobbet för att försörja sig och sin familj, och oavsett jobb man har så har man behållt sin värdighet och kan betala sina räkningar med egna pengar som man själv slitit för, det är respektfullt oavsett jobb!

998 Inlägg
24 april 2010
JapMax skrev:
LordLife skrev:
golf88 skrev:

Du har ju helt klart rätt i det du skriver

Skulle också ta vilket jobb som helst. 5 år sen man jobba, tjejen betalar allt. Bara man får ut mer än 8000 så är jag nöjd.
Men inte telefonförsäljare.

Det är väldigt många som är arbetslösa i göteborg pga volvo varslade och många andra gjorde det, dvs väldigt många sökande till varje jobb.
Är utbildad bilmekaniker har haft min praktik men får inga jobb inom det, pga jag har ingen erfarenhet av yrket och då är man inte intressant. Utbildningen var 2009.
Har sökt ca 200 jobb än så länge fått 2 svar som varit negativt, Ringt till företag och frågat om jobb, åkt till företag och frågat och gett dom mitt CV och personliga brev och alla andra papper som dom vill ha.

Visat mina papper för ams och dom tycker mina ansökningar är skit bra.
Söker inte bara jobb i göteborg utan i hela västra götaland, halland och skåne.
Vet inte vad jag gör för fel, vill bara ha ett jobb.
För jag mår skit att bara gå så här. Får låna pengar av mamma till min del av räkningarna.

Om någon här inne har varit arbetslös och fått jobb säg hur du gjorde.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.

Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
661 Inlägg
24 april 2010
macDonalds eller annat slaverijobb för 5 kr timmen

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !

roadrage
188 Inlägg
24 april 2010
LordLife skrev:
JapMax skrev:
LordLife skrev:

Skulle också ta vilket jobb som helst. 5 år sen man jobba, tjejen betalar allt. Bara man får ut mer än 8000 så är jag nöjd.

Det är väldigt många som är arbetslösa i göteborg pga volvo varslade och många andra gjorde det, dvs väldigt många sökande till varje jobb.
Är utbildad bilmekaniker har haft min praktik men får inga jobb inom det, pga jag har ingen erfarenhet av yrket och då är man inte intressant. Utbildningen var 2009.
Har sökt ca 200 jobb än så länge fått 2 svar som varit negativt, Ringt till företag och frågat om jobb, åkt till företag och frågat och gett dom mitt CV och personliga brev och alla andra papper som dom vill ha.

För jag mår skit att bara gå så här. Får låna pengar av mamma till min del av räkningarna.

om du inte får jobb hos deras företag så ska du fråga fall du får praktisera där. du skaffar dig erfarenhet (även fall det är för 0kr timmen) vilket gör dig mer attraktiv.

1 570 Inlägg
24 april 2010
LordLife skrev:
JapMax skrev:
LordLife skrev:

Byt bransch eller studera. Har själv varit utan jobb sen juli förra året.  Man kan ta ett tillfälligt jobb i en annan bransch, kanske inte drömjobbet, men man ju tänka för sig själv att man bara gör det för en kortare period och fortsätter söka till jobben man hellre vill ha. Registrera cv:t på massa olika rekryteringsföretags sidor om du inte gjort det, AF är puckon.

998 Inlägg
24 april 2010
Slimetard: Har frågat efterpraktik plats, men det finns en stor fordonsskola här i göteborg som tar alla verkstäder. Hade ett helvete att få en praktik när jag studerade.

M103: Är utbildad kock från gymnasiet, aldrig jobbat som det och vill ej, Pluggade förra året för att kunna få jobb som bilmekaniker men det smög sig, letar utbildningar men jag kan ej studera fler KY utbildningar pga att jag redan har 2, och får då inget mer csn stöd samt att dom säger på komnvux att man inte kan gå mer än en gång.
Har till och med sökt till BK och McD men jag är för överkvalificerad för jag har kock utbildning, låter sjukt men det är vad dom säger till mig.
AF är puckon, men dom har faktiskt försökt hjälpa mig nu med en jobbcoach, inte blivit något jobb men han har försökt.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.

1 581 Inlägg
24 april 2010
Håll er till ämnet istället för att diskutera folk som inte lyckas hitta arbete.

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
24 april 2010
*kastar stenar på Fellow, bara för att han vill bli Polis!*

Jobb som jag inte hade velat ha är väl , säljare med provisionslöner (Hellre garantilön, så kan man glida? big_smile hahaha..)

eller barnomsorgen, grymt trött i huvudet hade man varit då!!
Konstigt att ingen har sagt något om vården faktiskt, gamlingar och förvirrade!tongue (Jobbar dock me detta tongue)

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

498 Inlägg
26 april 2010
te_wik skrev:
skydark skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

Visst är det så. Iofs så har jag ju tackat nej till ett jobb de första halvåret (försäljningsjobbet), så räknar man från det så har jag sökt i två år. Men, jag har bara mig själv att skylla som inte skötte gymnasiet osv.

Mvh Tommy

Ett välment tips Tommy är nog att försöka plugga ett tag medans du är utan jobb, för det är lätt att tiden rinner iväg och då kommer du att ha flera år som gått till spillo till ingenting.
Givetvis söker man jobb samtidigt som man pluggar/läser upp betygen.

Ang topic så skulle jag kunna jobba med vad som helst för pengar...inte prostituerad då kanske men vilket yrke som helst.

Tycker tråden är lite idiotisk, vad är det för inställning att vägra ett jobb?
Om man är arbetslös så vägrar man väl inte ett jobb oberoende av vad det är?

Försöker iaf
12 819 Inlägg
26 april 2010
enpatte skrev:
Ett välment tips Tommy är nog att försöka plugga ett tag medans du är utan jobb, för det är lätt att tiden rinner iväg och då kommer du att ha flera år som gått till spillo till ingenting.

Helt klart, har läst komvux nu i typ tre terminer. Ska möjligen börja en yrkesutbildning till hösten.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Körv
3 535 Inlägg
26 april 2010
Satt i en liknande sits ett tag, och självklart tar man inte vad för skit som helst. Men nu går jag i skola (Plåt och Svets) samtidigt som jag jobbar extra och kör lastbil. Har en dag i veckan som jag är ledig. Men det ger pengar, och jag får stimulans. Trivs jävligt bra.

Det är viktigt att man söker sig utåt och får mål med livet. Men kan inte bara sitta hemma och säga nej till allt. (Säger inte att någon här gör det)

När jag satt i den sitsen så tog jag en del beslut. Hade lite tur med arbetsförmedlingen, och tjoflöjt så hade jag jobb.
Senast redigerat av decib3L (26 april 2010)

Truckdriving Man

Saabifierad
2 031 Inlägg
26 april 2010
Jag skulle nog kunna tänka mig vilket jobb som helst (inom lagens ramar det vill säga). Industriarbetare är väl inte drömmen men om jag måste jobba där ett tag för att få in lite pengar så visst wink

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

375 Inlägg
26 april 2010
Trådstartare
enpatte skrev:
te_wik skrev:
skydark skrev:

Mvh Tommy

Ang topic så skulle jag kunna jobba med vad som helst för pengar...inte prostituerad då kanske men vilket yrke som helst.

Tycker tråden är lite idiotisk, vad är det för inställning att vägra ett jobb?
Om man är arbetslös så vägrar man väl inte ett jobb oberoende av vad det är?

Håller med dig om att jag valde en lite dum rubrik.
Snare skulle det väl ha stått "vilket yrke kan ni inte tänka er att arbeta med"

Snacka gärna skit om min partner, men nämn inte ett ont ord om min bil!

653 Inlägg
27 april 2010
http://www.pics24h.com/img/misc/dangerous-jobs/dangerous-jobs01.jpg

Tror inte jag behöver säga mer...

Smoke tires not drugs

Sök