Hej.
Jo det är så att mitt centrallås på min Audi inte fungerar. Köpte nyss bilen och tänkte fixa detta. Det är inget läckage i vakuumsystemet då dörrarna låser och låser upp när jag blåser i slangarna. Har även tagit bort dörrsidan och kolla mikrobrytaren till låskistan och det verkade inte vara något fel där heller.
Men när vi skulle kolla det hittade vi ett kabelbrott i dörren som gick till brytaren som vi fixade och trodde att det skulle fungera, men icke.
Det var ström på kabeln märkte vi när det slog en gnista när den kom emot dörren, därefter kopplade vi genast bort batteriet och sedan kopplade i hop kablarna. Men det fungerar inte nu heller, pumpen är helt död.
Bör även tilläggas att jag har larm på bilen som inte är aktiverat då jag inte har någon fjärr till det, kan det vara något med det som spökar?
Hursom så funderar jag på om kabelbrottet kan har orsakat en kortslutning eller liknande och om det sitter någon säkring till centrallåset någonstans? Står ju på tyska i bilen så förstår inte ett smack. Men har kollat dem säkringarna som sitter i säkringsboxen men undrar om det sitter någon mer någon annanstans?
Tänkte det var bäst och kolla ifall någon vet något innan jag köper ny pump, ifall det nu inte är pumpen som är felet så köper jag den ju helt i onödan.
Väldigt tacksam för svar!
![smile](img/smilies/smile.png)