Är det nån tid utsatt när man måste va där om man skall ställa ut?..kommer nog i sista minuten verkar det som, åker nog inte härifrån förrän vid 12.30 tiden så det blir väl jämt slägg vid halv tre som man är där..hoppas att man kommer på plats trots lite sen ankomst..
Angående Markaryd och racingaktiviteter så öppnar kommunen och polisen för Blackrace. Det har ni säkert märkt redan. Vi kan inte acceptera streetrace eftersom det inte funkar ihop med svensk lagstiftning.
Som ni säkert också vet så har vi haft kontakt med några som har visat intresse att arrangera Blackrace, men det har svårt för dem att få ihop medhjälpare.
Jag vill bara förtydliga några saker:
1. Om man ansöker för att få arrangera Blackrace ett visst antal gånger per år så är man inte tvungen att genomföra det om det tex. spöregnar och inget vill gå ut.
2. Ansökan kostar några hundralappar.
3 . Automatisk tidtagningsutrustning med tekniker hyr man av Blackrace GBG om man inte ordnar det på egen hand.
4. Angående att binda upp sig och ta ansvar som funktionär: om man kan vara ca 20 man som turas om att hjälpa till så behöver man ju inte vara funktionär varje gång.
5. "Träffarna" utlyses långt i förväg och alla kan planera för det i god tid. Ansökan till polisen måste också göras minst 4 veckor i förväg om vi skall hinna titta på det i lugn och ro.
6. Vem som helst som kommer med en seriös attityd får arrangera ett Blackrace. Den som jag har haft mest kontakt med och som jag tror sitter med mest kunskap i den frågan just nu är Crx_jim. Honom kan ni luta er mot om ni är intresserade att köra legala race. Det har tidigare arrangerats Blakrace i Älmhult med lokala killar som funktionärer. Det borde finnas fler som vet hur det skall gå till.
Hej! Verkar ju inte som de öppnar så stort med tanke på att det just nu läggs vägbulor på två högst aktuella sträckor i sammanhanget... men har iofs inte läst hela tråden.