3219
Sök

Multiratt, styra stereo. Vilken ska ja välja?

1 010 Inlägg
26 januari 2007
Trådstartare
Som rubriken beskriver.
Har en vectra 96a och den har ju multiratt (knappar att styra stereo).
Vill köpa en stereo som stödjer detta. Finns det nån beteckning för denna funktion?
Några rekomendationer...vill inte lägga så mkt pengar...

Tack för svar!
Senast redigerat av JockeT (26 januari 2007)

Säljare
50 Inlägg
26 januari 2007
Det finns vissa modeller som klarar av det med hjälp av en extrakabel man köper till. Brukar vara dyrare modeller. Jag har gett upp sökandet efter det. Hade en panasonic stereo. Den fanns det en adapter till för knappar och display. Kostade ca 900kr.
Det är det ikke värt tycker jag.

Jag kör cdr500 med ipod+fmsändare i min bertone. Funkar fint!

36 Inlägg
27 januari 2007
typ en..

http://www.mds.se/products/styling_twoc … emId=30225

borde väl fungera smile (+ en stereo då) Det finns ingen stereo som Direkt stöder originalrattstyrning har jag fått höra, utan man måste köpa till en sådan här pryl.

[We must all hang together, or assuredly we shall all hang separately]

35 Inlägg
24 maj 2010
VDO Dayton gör "OEM" grejjer.. typish..

De ska ha "inbygda" interface som går o progammera för div. bilar...

Oj, gammal tråd big_smile Aja, vettig info för någon kanske? smile
Senast redigerat av slanbarn (24 maj 2010)

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
24 maj 2010
slanbarn skrev:
VDO Dayton gör "OEM" grejjer.. typish..

De ska ha "inbygda" interface som går o progammera för div. bilar...

Oj, gammal tråd big_smile Aja, vettig info för någon kanske? smile

Nu har du sån tur att jag faktiskt kan tillägga något riktigt vettigt till tråden så att ditt trådlyft inte blir helt förgäves tongue

Har bilen rattkontroller så kan man kolla på www.pac-audio.com för att se om bilen finns med där, gör den det så är nästa steg att kolla (på samma sida) vilka stereos som funkar med bilen om du ska köpa nytt eller om din befintliga stereo funkar om du redan har en.

När man har klurat ut vad för interface man ska ha så köper man bara det på ebay.com för en billig peng, mitt till JVCn i 9-5:an gick på cirka 400kr med frakt....

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Sök