Hej undrar om någon har bra koll på hur svårt de är att byta kabelhärvan te motorn. Har suttit diesel i den. Men ska sätta in en b230f med lambda och kat och grejer. Vilken årsmodell e de bäst att ta motorn ifrån. Har sökt runt lite och tror ja förstår de finns 2 olika el system.. Tacksam för svar
Då behöver du i alla fall tre kabelhärvor. Dels själva motorhärvan och båda motorrumshärvorna som går på vänster och höger sida. Och dom innehåller kablage för lyse och fan och hans mormor.
/Göran
lassre skrev:
Tar nog ifrån en 740 88a med ih2.2 såg väldigt lätt ut
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Finns somsagt 2 system, lh2.2 och 2.4. Sen 88 och framåt har lh2.4....
Jag skulle föredra 2.4, då är det väldigt enkelt att peta i en turbomotor om man vill sen
Du måste byta tank och pump, samt fixa sopparetur. Sen måste du koppla in kabelhärvan till bilens elsystem vilket är det krångligaste enligt mig, jag var inne på att byta motor till en F i min 82:a men ja blev inte klok på F:ens elsystem. Jag rev ur hela elhärvan och allt från donatorbilen, har inte tagit nån noggrann titt sen dess men de du måste lista ut är hur tändspolen ska anslutas och soppa-boxen, den har ett par sladdar som ska in i bilens system. De var en lh2.2 btw.
ok.. För dom som hade innan har ju gjort en del så har knapp på när soppa pumpen ska gå och skit. Men sen har ju en del kablar brunne. Men den gick innan den brann och dom verka inte ha gjort nåt särskilt. Och de e ih 2.2 dom har gjort innan. så inni bilen e de klart för det.
Va ute och kika lite nu och dom som sätt i motorn har varit och droge fram lite grejer ut bilens el system med och sätt i kontakter där. Och de sitter en b230f som brunnit. motorn gick runbt men va ingen gnista bara. Alla kablar såg riktigt ut även fast de har brunnit. så ingen anning va de kan va da..