3876
Sök

!HJÄLP! Läckande framruta

bullsmugglare
190 Inlägg
25 oktober 2006
Trådstartare
nån som vet hur man gör för att laga en läckande framruta?

Jag ska ta det från början=)

bilen är rostig runt listen till framrutan och det är troligtvis vid rosten som det kryper in vatten bakom listen och in i bilen.

Är det nån som har nån bra idee på hur man kan fixa det?
glasmästaren sa att han inte kunde göra nått åt det iomed att det var rost och dom bara hade hand o själva glas delen.

kan det funka o gå loss med silikon eller likande under listen?
Eller är det bäst o slita ner innertaket och täta därifrån?

Om det kan vara till nån hjälp så är det en ford explorer från 95 smile
Senast redigerat av herr lilltroll (25 oktober 2006)

"Det krävs två för att ljuga, en som talar o en som lyssnar"

Gorgilus addictus
4 760 Inlägg
25 oktober 2006
Först kan du ju ta väck all rosten....sen kan du ju använda, som du säger, något silikon liknande smile

Allt för den där jävla hatten!

BILGLASMÄSTARE
92 Inlägg
25 oktober 2006
Använd inte silikon för guds skull.  Täta inte innifrån för att då kommer det bara inn någon annan stanns. Få tag i riktigt rutlim och täta med det.  Glöm inte att aktivera området som skall tätas. För att vara säker på var där är lekage i limmet så spruta vatten runt rutkanten och blås med högtryck innifrån bilen runt kanterna.

PS BILGLASMÄSSTARE till yrket. he he

***hitman***

bullsmugglare
190 Inlägg
26 oktober 2006
Trådstartare
haha kanske var tur att jag la ut en tråd här då=) det där lät som mer än vad jag klarade av så det blir väl o åka till örebro o leta rätt på en glasmästare...=/ fattar inte varför glasmästaren i stan här inte kan fixa det...

Tack för hjälpen=)

562 Inlägg
26 oktober 2006
sliap bort rost sätt på typ silon lr något som tätar lr så lämnar du in de..

Min hemsida: www.bisen.info.se // Din hjälp på nätet!

bullsmugglare
190 Inlägg
26 oktober 2006
Trådstartare
jo det är ju iof på taket o det är ju inte såvärst många som ser taket på en explorer..smile och det bästa botet mot rost är väl o ta bort det...

Har funderat lite på att slipa och spackla igen allt lägga nån rostskydds färg och sätt nån form av dekor över det hela och typ 5cm bakåt,
då bör det väl se hyfsat ut iafa...

Men man kanske ska lämna in skiten, lika bra o få det lagat ordentligt... nån som vet nått bra ställe i örebro området?

Sök