2851
Sök

Bränsle pump på audi a100 -92

19 Inlägg
15 juni 2010
Trådstartare
hej:)

jag måste byta bränsle pumpen som sitter i tanken på min kompis audi, någon som vet hur denna sitter? smile tacksam för svar:)

Man lever bara en gång

Bounty hunter
671 Inlägg
15 juni 2010
Ingelbert skrev:
hej:)

jag måste byta bränsle pumpen som sitter i tanken på min kompis audi, någon som vet hur denna sitter? smile tacksam för svar:)

den sitter i bak luckan ifall det är en sedan(under hatt hyllan typ....ta bort mattan så ser du ett svart lock som sitter me typ 3-4 små skruvar....under där så sitter en stor låsring, ta bort den(hamra lite me en bred skruvmejsel )...lossa alla slangar o kontakter, dra upp flotörhus o hela långa grejjen så ser du att pumpen sitter i botten i tanken....dra upp den rakt upp bara, jucka lite i sidleds så lossnar den lättare....

töm den på besin så slipper du jobba i ångorna... sad

lätt som en plätt....när man gjort det ett par gånger tongue

19 Inlägg
15 juni 2010
Trådstartare
Tack så mkt smilesmile

Man lever bara en gång

Bounty hunter
671 Inlägg
15 juni 2010
Ingelbert skrev:
Tack så mkt smilesmile

gick det bra eller sket det sej? big_smile

19 Inlägg
15 juni 2010
Trådstartare
de sket sig tongue våga ju inte ta i för den sitter ju med någon slags gummi grej på flera ställen tongue är de bara att rycka rakt upp? tongue

Man lever bara en gång

Bounty hunter
671 Inlägg
15 juni 2010
Ingelbert skrev:
de sket sig tongue våga ju inte ta i för den sitter ju med någon slags gummi grej på flera ställen tongue är de bara att rycka rakt upp? tongue

ifall du har lossat allt på utsidan så  så kan du jucka lite o dra rakt upp...sen kommer du npg få lossa en eller två slang klämmer och nån el-ledning som sitter på själva flotörhuset som förbinder det me soppa pumpen.....pumpen sitter nertryckt i en hållare i tanken....kan sitta jävligt hårt....

va ett tag sen gjorde det själv på en a100...vad är det för audi du ska göra på?

19 Inlägg
17 juni 2010
Trådstartare
a 100 tongue

Man lever bara en gång

Bounty hunter
671 Inlägg
17 juni 2010
Ingelbert skrev:
a 100 tongue

ja då så då stämmer beskrivningen... på dom nya A100 kan det se lite annorlunda ut...men principen är samma då jag gjort det på båda modellerna...

Sök