LeafBox skrev:
Tjosan!
Bruden min har en Galant typ tidigt -90tal.
Iaf, det dog mitt under färd, då generatorn kastade in handduken. Då lämnades generatorn in och renoverades och är nyligen dit skruvad igen. Men ändå så laddar den inte som den ska?
Från början när man startade bilen så låg spänningen runt 12,5v över polerna.
Sen sjönk den så fort man gasade till
Så jag tänkte att batteriet var kasst, så jag provade ett annat. Då hölls sej bilen på ungefär samma spänning hela tiden istället? (~12v) :S
Kablarna ser helt okej ut, och det verkar sitta som det ska?
Några idéer? Jag tänkte ett tag på laddnings regulatorn?
Du ska ha
minst 13,7Volt över polerna samtidigt samtidigt som du har full rulle på heljus, värmefläkt, elbakruta, stolsvärme när motorn är igång. Dippar spänningen under 13 Volt strax över tomgång med rubbet av alla elkomponenter påslagna så har du något fel på laddning eller batteri.
Senast redigerat av hotrodder (15 april 2010)
Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab