4491
Sök

740, driftbil?

Makaronborrare
993 Inlägg
25 juni 2010
steifan skrev:
calibra1992, just bilen i annonsen är inreggad med 192hk så det bör vara en M50 under huven. (Står tom under annonsen).

740T, BMWn ser lite mindre "sönderraggad" ut och därför skulle jag nog satsa på den (men då tänker jag bruksbil).
Iofs jäkligt schysst om motorn i Volvon är helrenoverad, men det framgår inte riktigt tycker jag tongue

Edit:
Skål på er förresten winktongue

Haha det missade jag, kanske en fördel att jag läser annonsen innan jag utalar mig. Skyller på Midsommarafton wink

I såfall Verkar 525an vettig smile

16 Inlägg
25 juni 2010
Trådstartare
Skål tongue  Men om man jämför 525an mot en org 740 T med 182 hk så måste väl 525an vara bättre?

BTW, var inte 740in lite väl dyr trots att det var en turbo, den så inte så fräsh ut. Kanske var fräshare under huven istället?
Senast redigerat av 740T (25 juni 2010)

1 562 Inlägg
25 juni 2010
740in såg väldigt tvivelaktig ut.

Fri fart för ett fritt folk!
14 366 Inlägg
25 juni 2010
skulle jag välja mellan en 740gl glt16v och turbo skulle jag nog välja glt 16v

iallfall orkade min glt med relativt bra trots att man inte försökte speciellt mycket

en turbo för småpengar är bara skrot idagens läge
finns så mycket 740turbosar som är så sunkiga att man inte vill ta i dom ens med tång och att hitta någon fin är nog istort sätt omöjligt utan riktigt bra kontakter

Kör fort så hinner inget hända...

16 Inlägg
28 juni 2010
Trådstartare
Har tänkt på saken och jag ska köpa en billig 740gl kanske glt och göra till en enkel "rallybil". Har inte så mycket pengar så får bli en budjet i början och fixa efterhand.
Har ju så jävla mycket grusvägar här så en slö Gl får som sagt duga så länge. Det blir en 200sx s13/14 om nått år istället när man har jobb o pengar smile

Med rallybil så menar jag typ bara sportstolar(Sparco Sprint V + org. bälte), sportluft, 3-4" ändrör, lite sänkt, den mattsvarta frontspoilern (inte den med dimmljus alltså), stor dekal i framrutan och lite annat smått o gott. Det billigaste helt enkelt, sportstolar+fäste går dock för lika mycket som en billig Gl, oops wink

BTW, nån som vet en bra "rally 740" härifrån så att man kan få lite idéer, finns så mycket 740is här så lite svårt att hitta.
Senast redigerat av 740T (28 juni 2010)

KHRacing
28 juni 2010
EmilHammarlund skrev:
Inte för att jag har något emot gamla Volvos men för att drifting ska bli fränt ska du nog ta en titt på något annat märke eller skaffa en jävla massa trim.

Grus/snö däremot är kul med allt som är bakhjulsdrivet, man behöver knappt varva (ekonomiskt och motorvänligt) för att ha skitkul!

Förklara dig ?

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
28 juni 2010
525an!
Visste du att just 525an har en viktfördelning på 50/50?
Ganska säker på att det var 525an som var så galet bra viktfördelning på!

Och bra viktfördelning ger ju bättre kontroll! wink

Och så är det helt klart lite roligare att komma med en bemve än en volvo wink

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

820 Inlägg
28 juni 2010
740in skulle jag avråda dig ifrån, usch vad den verkade "sönderraggad" som Steifan skrev.

Bmwn däremot såg ju riktigt fräsch ut, den kan du ju dessutom ta ut på banan och bra mycket roligare med än med 740in tongue men ska du sladda grusväg så spelar det nog ingen roll, bara du inte är för noggrann med bilen så kan du ta vad som helst som är bakhjulsdrivet! Inte så kul att åka av med en fin BMW eller Volvo för den delen som du lagt pengar och tid på tongue

Om man säger

Meister
6 763 Inlägg
28 juni 2010
EmilHammarlund skrev:
KHRacing skrev:
EmilHammarlund skrev:
Inte för att jag har något emot gamla Volvos men för att drifting ska bli fränt ska du nog ta en titt på något annat märke eller skaffa en jävla massa trim.

Grus/snö däremot är kul med allt som är bakhjulsdrivet, man behöver knappt varva (ekonomiskt och motorvänligt) för att ha skitkul!

Förklara dig ?

Finns piggare bilar än Volvos äldre modeller. Vad jag förstått så krävs det en del hk för att driftingen ska bli riktig drifting och inte några raggarsladdar typ.

Har för mig att de är en i d1 som åker med 130hk i en ae86:a. Det största felet jag ser hos en 740 är chassit som är vingligare än allt annat.

1 772 Inlägg
28 juni 2010
EmilHammarlund skrev:

Mer imponerande att sladda med en sunkhas än någon tokfräsch japanare enligt mig.
Senast redigerat av NordstromJ (28 juni 2010)

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

1 772 Inlägg
28 juni 2010
camaro67 skrev:
EmilHammarlund skrev:
KHRacing skrev:

Förklara dig ?

Finns piggare bilar än Volvos äldre modeller. Vad jag förstått så krävs det en del hk för att driftingen ska bli riktig drifting och inte några raggarsladdar typ.

Har för mig att de är en i d1 som åker med 130hk i en ae86:a. Det största felet jag ser hos en 740 är chassit som är vingligare än allt annat.

Det är imponerande.

Sen tror jag att gunget i en 740 hjälper till en hel del att få sladd på eländet, efter några härliga gung hit och några dit så är det på gång. smile

5 111 Inlägg
28 juni 2010
Är det verkligen så, brukar inte de som driftar vilja ha en väldigt hård chassisättning?

1 772 Inlägg
28 juni 2010
Volvo544special65 skrev:
Är det verkligen så, brukar inte de som driftar vilja ha en väldigt hård chassisättning?

Absolut, inte fasen kör dom som kör drifting seriöst en gungig 740, då är det helt klart bättre med ett hårdare chassi.

Menade mera bara lite hur en annan gör..

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
28 juni 2010
NordstromJ skrev:
Volvo544special65 skrev:

Absolut, inte fasen kör dom som kör drifting seriöst en gungig 740, då är det helt klart bättre med ett hårdare chassi.

Menade mera bara lite hur en annan gör..

reagerade också på det!
En bil som gungar som ett hangarfartyg lär ju göra helt som den vill i sladdarna ....

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

"Unloaded"
1 557 Inlägg
29 juni 2010
NordstromJ skrev:
camaro67 skrev:
EmilHammarlund skrev:

Det är imponerande.

Sen tror jag att gunget i en 740 hjälper till en hel del att få sladd på eländet, efter några härliga gung hit och några dit så är det på gång. smile

Det är original effekt i 4-AGE motorn som sitter i en äkta AE86 dessutom, en sugfyra på 1.6 liter med ashäftiga twin cam och ännu coolare INSPRUTNING! Det var typ säljargumentet, och se på fan, det håller än idag smile Skulle aldrig byta motor i en AE86 för något i världen typ, för mycket kult över den! big_smile

Men ja, det är väl antingen cp-stum eller monstergung som gäller, men då blir det helt olika typer av sladd också =P

"When innovation meets passion!"

Sök