3138
Sök

Ersätta orginal dämparen med rör

27 Inlägg
29 juni 2010
Trådstartare
Någon som har en skis/inköpslista på vilka delar man ska köpa om man vill ta bort den stora ljuddämparen på en volvo 855 -94a?

Vilka delar ska man köpa? smile någon som kan hjäla mig med detta?

Det skulle va till stor hjälp smile

Tack på förhand

M.v.h Jimmy Bohman

P o r s c h e
1 700 Inlägg
29 juni 2010
bara köpa en stump tvåtumsrör ( eller vad det nu är för dimension ) och sätta dit helt enkelt, vet inte hur dämparen ser ut, om den är rak eller har någon böj, men oavsett så kommer du nog få svetsa för att få ihop stumpen skulle jag tro.

Det du behöver är alltså rör, och avgasklämmor att fästa ihop stumpen med resten av avgassystemet

27 Inlägg
30 juni 2010
Trådstartare
Bensinskallen skrev:
bara köpa en stump tvåtumsrör ( eller vad det nu är för dimension ) och sätta dit helt enkelt, vet inte hur dämparen ser ut, om den är rak eller har någon böj, men oavsett så kommer du nog få svetsa för att få ihop stumpen skulle jag tro.

Det du behöver är alltså rör, och avgasklämmor att fästa ihop stumpen med resten av avgassystemet

vad ska man köpa för delar då? smile är ju ute efter vad jag ska köpa för delar.

117 Inlägg
30 juni 2010
Bensinskallen skrev:

Du får väl krypa under å mäta hur "grovt"och långt rör du behöver,kan väl inte vara så svårt.wink
Senast redigerat av anderz_1 (30 juni 2010)

Gummi är färskvara och bör bytas ofta

Sök