Behöver ej chip för att ladda lika mycket som en FT (0,55bar)
Ska du över 0,6-0,7bar så bör du ha ett bränslechip innan, men under det funkar det bra.
Bara tryckklockan som skiljer, LTT laddar 0,35bar och FT 0,55bar.
LTT´s klocka går inte att justera, de flesta på FT går att justera, men finns även en del på FT som inte har justering.
Olika hårda fjädrar i tryckklockan.
Sätt dit en hårdare fjäder, eller modifiera så den går att justera. Alternativt en ny ställbar tryckklocka från tex BSR, eller en pysventil.
Innan du börjar justera laddtryck bör du skaffa en laddtrycksmätare, så du har koll på laddtrycket.
Hansson9 skrev:
Ursäkta att jag lånar tråden lite.
Jag köpte mig en 945 ltt -95a igår.
Är det inte bara westgateklockan som skiljer ltt och ftt? har läst i många trådar att det ända som skiljer dom två klockorna är ju att ltts klocka är inte ställbar men ftt är det? annars ingen skillnad. Om det är den ända skillnaden mellan dom klockorna borde man ju kunna göra lite gänger på ltt klockan och sen skruva in den?
Räcker det bara att chippa bränsleboxen och en ställbar westgateklocka för att den ska gå som en ftt?