Ju större fälgar dessto viktigar att navet är ordentligt rengjort innan montering, både runt centrumstyrningen o anliggningsytan, våtslip-papper funkar bra. Sen skall däck/fälg balanseras noga, räcker inte med en vanlig "pundarbalansering" utan däcksgubben skall helst matcha däckets högsta resp lägsta punkt optimalt på fälgen. Ett stort plus om den som balanserar har en balanseringsmaskin som heter Hunter 9700, den har en "tilläggsrulle" som den kan mäta det relativa "marktrycket" med, har man en störer "bump" i detta tryck någonstans så är det en större orundhet just vid "bumpet", kan ordnas genom att kränga på däcket i en annan position relativt fälgen...
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure