Bear960 skrev:
davel skrev:
Min är också flyttgods men gränsen 4.5% är ju inte svår att komma under... Senaste besiktningen fick jag 0.0%
(0.02% stod det på mätaren men 0.0% i protokollet)
Sen funderar jag på att turbokonvertera eller sätta på en kompressor då min bil inte är helbilsgodkänd så det är ok att höja effekten med 20% (som att det skulle mätas) och det är inget som säger att jag inte kan ha överladdning på den
Sen att det skulle kosta skjortan är ju det som fördröjer det hela..
Är du säker på att det är okej med det då? Vad jag förstått så är trimkitt som är installerade och godkända från tiden bilen gick i ursprungslandet okej, men inte annars?!
Mitt tips är att du pratar med SFRO så att du har regelläget klart
Fick förövrigt svar från dom idag med och det var som jag trodde att TSFS 2010:106 är den regelboken som gäller för oss med flyttgodsbilar numera!
/Björn