3531
Sök

Saab 900 turbo -95 dra el från batteri till slutsteget.

19 Inlägg
24 juli 2010
Trådstartare
får panik, kan någon hjälpa mig!? har letat överallt men kan inte hitta någon ingång från motor utrymet in till bilen!! ska dra ström kabbel till slutsteget. snälla hjälp mig !

1 364 Inlägg
24 juli 2010
Sitter en gummiplugg i torpedväggen bakom bromscylindern tar du bort den så har du ett hål in i cupen

19 Inlägg
24 juli 2010
Trådstartare
tack så jätte mycke de funka:D men nu kom ja till nästa problem -.-' vart kan ja jorda?(i bakluckan)

LTJD
192 Inlägg
24 juli 2010
Under mattan? Finns ju hur mkt plats som helst att jorda.

Flyger just nu:
SAAB 9000 AERO
SAAB SONETT III - 71
SAAB 900 CABRIOLET

1 298 Inlägg
24 juli 2010
Finns två rejäla riktiga jordpunkter i bagageområdet på din bil. Den ena är på bagagerumsgolvet (under mattan) och den sitter rakt under vänstra bakljuset ungefär. Sen finns det en bra jordpunkt på motorantennen, men den har du bara ifall din bil har elantann. Så kör på den första.

Informationen kommer ifrån Haynes rep. handbok för Saab 9-3 98-02 men det bör vara likadant. smile

Ifall du annars skulle hitta en någorlunda bra jordpunkt där flera andra jordkablar ansluter så fungerar den minst lika bra. Finns ett par såna i bagageområdet vet jag.
Senast redigerat av chrillzter (24 juli 2010)

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

19 Inlägg
24 juli 2010
Trådstartare
jag hittade en jordning i "baklucks fästena" om ni förstår va ja menar..tongue finns 2 st "ögglor" som man kan fästa sin lass i . skruva ur den och satte ditt jorden och skruva tillbaka och de funka:) men nu visa de sig att ja måste skaffa en bättre bass låda men de får bli en annan dag^^ tack alla för hjälpen! <3

1 298 Inlägg
24 juli 2010
Din jordpunkt fungerar säkert jättebra. Om den är dålig märker du genom att du får ett vinande ljud som ökar i styrka med motorns varv. Får du inget sånt ljud är det fritt fram!
Senast redigerat av chrillzter (24 juli 2010)

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

Sök