2017
Sök

Audi a4 1.8t sportluftfilter

15 Inlägg
24 juli 2010
Trådstartare
har problem med att motorlampan lyser efter montering av sportluftfilter... kommer ca 5km sen lyser lampan. provade att koppla bort battteriet och sätta dit det igen och då slocknade lampan igen och tändes efer ett tag

bsr:s luft kit

4x4 är livet i bil allt annat är feldrivet :)

Glidarn
408 Inlägg
24 juli 2010
R_L_B skrev:
har problem med att motorlampan lyser efter montering av sportluftfilter... kommer ca 5km sen lyser lampan. provade att koppla bort battteriet och sätta dit det igen och då slocknade lampan igen och tändes efer ett tag

bsr:s luft kit

Har samma filter på min och det har aldrig strulat för mig.
Hmm verkar skumt..

(obrut)

690 Inlägg
24 juli 2010
LMM brukar väl inte ge utslag på motorlampan utan på ESP lampan.. så var det för mig i alla fall (fråga mig inte varför ESP lampan av alla)

Var filtret väldigt oljigt när du monterade det?
Om så kan det vara så att den sugit i sig olja som fastnat på LMM och mer eller mindre förstört den, men låter konstigt att motorlampan skulle tändas för det... testa att koppla ur LMM och se om lampan tänds eller om ESP lampan tänds istället, vilket den borde göra med LMM urkopplad

Monterade du enl instruktion dvs med sekundärluftfilter osv?
Alla slangar och kontakter återinkopplade? tänkte mest på slangar till EVAP ventilen och dess "filter"/backventil
Senast redigerat av AEN (24 juli 2010)

19 Inlägg
24 juli 2010
har du satt tillbaka kontakterna riktigt, kanske e nåt glapp som gör att t.ex LMM börja bråka

15 Inlägg
24 juli 2010
Trådstartare
tog filtret från kartongen och satte dit det och kablarna går ju bara å sätt på ett sätt.
bilen går som vanligt

ska prova och byta tillbaka till orginal

690 Inlägg
24 juli 2010
Jo men du monterade väl bort orginal luftburk osv? eller var det bara ett insatsfilter du monterade???

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
24 juli 2010
det heter Öppet filter !
sport filter är en helt annan sak ( insats ).
Sport filter är likadan som originalet. Fast det filtret släpper igenom mer luft.
Fattar inte att 90% garaget tror att ett öppet filter är " sportfilter " suck jumalauta.-.
Senast redigerat av Children-Of-Bodom (24 juli 2010)

C H E V R O L E T <3

690 Inlägg
24 juli 2010
jo men eftersom ovisheten är/verkar vara stor gällande benämningen på dessa olika filter (jag vet skillnaden) så är det väl lika bra att fråga eftersom när någon säger sportluftfilter kan mena både öppet likväl som insats

För övrigt så har jag svårt att tro att själva filteret i sig (efter så kort tid) skulle påverka något så motorlampan tänds... såvida inte filtret är drypande av olja så den förstör LMM
Senast redigerat av AEN (24 juli 2010)

15 Inlägg
24 juli 2010
Trådstartare
det är ett öpet filter och de dryper inte olja om det och hela orginal burken är borttagen

299 Inlägg
24 juli 2010
Children-Of-Bodom skrev:
det heter Öppet filter !
sport filter är en helt annan sak ( insats ).
Sport filter är likadan som originalet. Fast det filtret släpper igenom mer luft.
Fattar inte att 90% garaget tror att ett öppet filter är " sportfilter " suck jumalauta.-.

hehe precis, också stört mig på det. finns absolut inget "sport" med det. inte ger det någon effekt heller.

En generell BMW ägare: njuter mer av bilen än sambon eller frun, om den har någon vilket inte alltid är vanligt. Åker då gärna en omväg med bilen för att få chans att visa upp sig och gärna med dimljusen på. Mer intresserad av hur han blir uppfattad i sin bil än utanför, Tror det är en snabb sportbil han köpt fast det viktigaste är ändå att den andas premium och status bland arbetskamraterna.

690 Inlägg
24 juli 2010
R_L_B skrev:
det är ett öpet filter och de dryper inte olja om det och hela orginal burken är borttagen

Det enklaste du kan göra är ju att kontrollera om det finns några felkoder lagrade, vilket det med största sannolikhet gör med tanke på att motorlampan tänds...

Sök