25 juli 2010
Trådstartare
Tjenare! Har innan funderat på att turbokonvertera min e30 men har backat lite nu då jag har blivit sjukt sugen på en kompressor istället!!
Följande är gjort med motorn : Svarvade orginal kolvar, honat block, svetsad topp. nya topplocksbultar, ny oljepump, nya ramlager, kompletteringssats, kamremsats, sotningssats, kolvringar, vevlager, ny kam, orginal vippor, malpassi btr, m5 spridare, ic
Nu är frågan då jag inte kan ett skit om att bygga kompressor (än)
Vad exakt behöver man mer än just kompressorn?? För en kompressor kan man ju hitta begagnat för en rimlig peng..
Och hur är det med sprutet? Vill inte ha något extremt men om vi säger runt 250-300hk? Klarar orginalsprutet det?
Och besiktning, är det bara att hänga av "remmen", tanka e85 och besiktiga?
Mkt tacksam för svar! Mvh