3358
Sök

Stereoinsättning Volvo S40 -99

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
17 april 2008
Trådstartare
jag ska sätta in en stereo i bilen hade jag tänkt, men jag har ju en sån där inbyggd original stereo. så nu undrar jag vad man ska göra och om det är lätt eller svårt.

Livsnjutare
342 Inlägg
17 april 2008
Antar att det är DIN1 storlek? Har du ISO kontakt på orginal stereon? Annars finns det omkopplare att köpa! Bara att montera o vara jäkligt nöjd wink

Halvsats till 940 säljes! Ej ltt! Gått max 20 mil! Säljes pga. krockad bil!

Rylander
17 april 2008
längst ner på höger o vänster sida på din orginal stereo ska det finnas 2st avlånga saker som går att trycka på som sedan fälls ut, sen är det bara ta o rycka loss stereon med hjälp av dom ... och sedan köpa en ram på en bilstereo butik så du slipper få ett hål över eller under den cd du sätter i bilen .. mvh
Senast redigerat av Rylander (17 april 2008)

96 Inlägg
17 april 2008
Du får köpa en monteringsram på volvo för att kunna sätta i en vanlig 1Din-stereo. Sen finns ett fack att sätta under stereon som fyller upp hålet. Har tyvärr ingen koll på vad dessa kostar, men eftersom det är volvo så lär det kosta ett par hundra.

Rylander
17 april 2008
Crusty_83 skrev:
Du får köpa en monteringsram på volvo för att kunna sätta i en vanlig 1Din-stereo. Sen finns ett fack att sätta under stereon som fyller upp hålet. Har tyvärr ingen koll på vad dessa kostar, men eftersom det är volvo så lär det kosta ett par hundra.

finns på bilstereo butiker med smile Mvh

Rylander
17 april 2008
Swedenrockers skrev:
Prylfacket köper du på Volvo, för då passar det , det är rätt färg och bra pris.
Kablaget köper du på Brl, Mds eller liknande. Det heter PC-2374 på dessa ställen ock kostar
198:- på Brl iaf. .

Hmm köpte mitt på bilstereo butik .. passa perfekt och rätt färg.. Kablaget behövde jag inte ens byta då det var bara att plugga in i kontakten jag hade på stereon .. så kolla först innan du köper något .. Mvh
Senast redigerat av Rylander (17 april 2008)

Bilhora
51 Inlägg
31 juli 2010
jag köpte den FP-006 men den trilla i bitar bara samt att den sitter dåligt + det är glapp och hål runt om.
Kan man köpa en på volvo som passar bra ? Vad heter den ?

Mikael W

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
31 juli 2010
Trådstartare
mikael_st skrev:
jag köpte den FP-006 men den trilla i bitar bara samt att den sitter dåligt + det är glapp och hål runt om.
Kan man köpa en på volvo som passar bra ? Vad heter den ?

vet inte namnet, men gå in och säg att du ska byta till en eftermarknadsstereo och ge dom ditt rg nummer så tar dom hem den du ska ha. tar väll en dag tror jag smile kostar ca 400:-

Sök