jimrosenberg skrev:
Ville bara kolla så att jag har allting rätt för mig.
Hade tänkt köpa ett paket som mutant har där slutsteg, kablar och bas ingår.
Så de man behöver göra är att dra en strömkabel från batteriet bak till slutsteget. Dra en remote från stereon och en lågnivåkabel från stereon bak till slutsteget. Koppla in de där. grunda. Koppla basen på slutsteget. rätt?
På vissa stereos så finns det hål där bak till både bas och slutsteg? eller hur är de?;o
för i så fall har jag ju bara en bas kopplat på slutsteget så bör jag koppla de på basen på stereon då eller?
Jag är nybörjare när det gäller sånt här så.
Förövrigt så är det en
740/Jim
+ från batteri till steget's +
- (jord) från alternativt bälteshållare till steget's -
Remote från stereon (färgen på den brukar vara blå/blå vit) till steget's rem
Bas kopplas in på slutsteget och inte stereon. Det du menar att det finns hål till både bas och slutsteg tror jag är att ena är baskanal - (separat kanal för slutsteget till basen)
Och den andra är då alltså för ett slutsteg till framsystemet.
Dogge_93 skrev:
Kort fråga! Jag har min säkring bak i bilen vid stegen (alltså mer än 30-40 cm från batteriet) men vad skulle det spela för roll om säkringen sitter i ''början'' eller ''slutet'' på strömkabeln? Alltid kul me ny info
![big_smile](img/smilies/big_smile.png)
Säkringen ska sitta vid batteriet för risk utav kortslutning, säkringen ska då gå sönder för att strypa tillförsel utav ström som kommer genom kabeln från batteriet som då hindrar att kabeln brinner upp och antänder resten utav bilen i farten.
Någon får gärna rätta mig om jag har fel angående någon av dessa.
Senast redigerat av Streethawk (2 augusti 2010)
Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.