3539
Sök

850 GLT 92a köra ofjädrat ??

1 813 Inlägg
10 juli 2010
Trådstartare
#1
jo tänkte plocka bort fjädrarna på min 850 för att köra den så låg det bara går.. ! tänkte bara se om någon hade bilder på en sådan 850 ? hur lågt det blir big_smile för jag hittar inga när jag söker här lr på google.se .

tack för svar smile

Åk före du så väntar jag på dig där..!

3 354 Inlägg
10 juli 2010
#2
bara en liten tanke + kommentar.
Kanske inte så konstigt att det inte finns några bilder på 850is utan fjädrar.
Samt hur smart, säkert och bekvämt kan det vara att köra/åka i princip en Epa som går i 0->120 km/h.
Sen enligt mitt smaktycke så är det inte snyggt (undantaget btcc bilder jag sett)

Men har du en lör eller söndag ledig så plocka bort fjädrar och kolla
Senast redigerat av Seth (10 juli 2010)

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
10 juli 2010
#3
bered dig på att få byta stötdämpare efter du kört så ett tag... men bara o ta bort så får du se hur lågt det blir (lägg upp bilder sen också)


1 813 Inlägg
10 juli 2010
Trådstartare
#4
jo det e klart man får byta dom sedan smile men bilen e bara tänkt att ha i någon månad big_smile inbytes bil så inte så noga vad som händer med den hehe!

Åk före du så väntar jag på dig där..!

ingen aning
687 Inlägg
10 juli 2010
#5
kanske en aning bättre att kapa fjädrarna några varv för mycket.. blir ju knappast sämre

även zebran har sina fläckar

1 813 Inlägg
10 juli 2010
Trådstartare
#6
ne inte kapa. bättre att plocka bort. sen sätta tebax om det inte går att köra så smile tänkter inte lägga massa pengar på sänkfjädrar å skit på denna skit bil smile den ska bara gå nu ett tag te min nya bil kommer=)

Åk före du så väntar jag på dig där..!

Osponsrad
1 631 Inlägg
10 juli 2010
#7
Jag tyckar att du skall göra det.. sen upp med bilder och beskrivning på hur det känns och köra..

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)

1 653 Inlägg
11 juli 2010
#8
Go for it, jamena det är väl roligare att köpa nya stötdämpare, fjäderbenslagringar, drivknutar, innerskärmar osv osv om en månad än att köpa sänkfjädrar nu va?
Senast redigerat av Thullen (11 juli 2010)

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

1 813 Inlägg
11 juli 2010
Trådstartare
#9
som sagt bilen ska ändå te skroten om den går sönder så spelar itne så stor roll..  ville mest bara se om någon hade kört ofjädrat på 850 och hade bilder på det.. !! sj bilen bryr jag mig inte så mkt om.. då det bara var en bil jag fick i inbyte=)

Åk före du så väntar jag på dig där..!

1 758 Inlägg
11 juli 2010
#10
Gjorde en snabb sänkning i photoshop:
http://www1.garaget.org/gallery/archive … fpw17y.jpg
Borde nog gå att få den ungefär så låg om man plockar bort fjädrar och genomslagsgummin.
Så nu vet du hur det kan se ut iaf! smile
Hur det känns att köra just 850 utan fjädring lär ju vara samma som alla andra bilar utan fjädring: sätt dig på en centrifugerande torktumlare och studsa på arslet. smile

1 813 Inlägg
11 juli 2010
Trådstartare
#11
tackar smile ja men det e mysigt när det studsar smile

Åk före du så väntar jag på dig där..!

Miklen
11 juli 2010
#12
Kul att höra när folk tänker på trafiksäkerheten smile.. Men det är väl bara att prova...

195 Inlägg
22 juli 2010
#13
Go for it! Plocka bort fjädrarna och sen lägg upp bilder smile
Satt precis och letade för fullt efter bilder på 850 utan fjädrar men utan resultat tills jag såg denna tråden!
Funderade på att plocka bort fjädrarna på min 850 och se hur de blir, men skulle ju va kanon om du prövar de först... :p


8 253 Inlägg
22 juli 2010
#15
Det enda intelligenta alternativet är att kapa fjädrarna. Alla som kört en bil med extremt kapade fjädrar vet att man lessnar fort. Att det blir obekvämt att åka är ju som det är och den försämrade våghållningen är ingen höjdare.

Tittar man på det rent tekniskt så ser det knepigt ut. Bak så kommer det första lilla bekymret. Genomslagsskyddet sitter normalt fastklämt med fjädern. Det går väl att sätta tillbaks. Nackdelen är at det är gjort i plast och inte alls tänkt att bära upp bilens vikt. Samma sak med srtötdämparfästena som blir nästa sak som får ta stryk. Sen vad infästningarna för bakaxeln tycker om nya vinklarna dem får jobba i kan ju bli spännande på fel sätt det med att se.

Fram hänger det på 2 saker: att övre fjäderskålen håller, och dem brukar kunna va rätt ruttna och om ramen tar i marken eller inte. 3 om man räknar med risken vänster drivaxel rycks ut ur lådan. Och med tanke på dem trånga hjulhusen så kan man räkna med att hjulen inte kommer att ha mycket svängrum.


195 Inlägg
3 augusti 2010
#16
Blev de inget av detta? smile


1 813 Inlägg
3 augusti 2010
Trådstartare
#17
ne det har inte blivit av ännu)= men kommer nog snart=)

Åk före du så väntar jag på dig där..!

303 Inlägg
3 augusti 2010
#18
http://www.garaget.org/?car=149801 den här va det nog inga fjädrar kvar på högs ett varv

heter numera blyfot_racing här på garaget


Sök