Tja, jag har en 240 med b230f motorn. Fram tills för nån dag sedan har den bara gått lite dåligt när man har kört lugnt ett tag och ska gasa iväg, men nu går den bara några hundra meter (den kväver sig själv när man gasar mycket), sen tappar den all ork och slutligen stannar den helt. Den går alltså bara när den är kall. Jag har bytt soppapump och filter, topplockspackningen byttes för bara några hundra mil sedan. Kan någon ge ett tips om vad det kan vara? Tack på förhand:)
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Den har jag också provat att dra ut, men det blir ingen skillnad. Nu när jag var ute och försökte starta så gick den inte igång, bara tände till lite då och då... när jag kollade stiften var de fulla med bensin, den har mycket bra gnista men den går inte.
Har du orginal luftburken eller annat filter? För det sitter en lite typ lucka som ska stänga förvärmingen i botten på orginal burken och det händer att den fastnar och alltid släpper in förvärmd luft. Det brukar resultera i att den går bra tills den har blivit varm.
haha okej En polare hade exakt samma problem och det berodde på att det var hål i soppa ledningen så när man smyg körde och den inte suger så mycket bensin så kom det in luft i ledningen och det resulterade i att när man då skulle gasa på igen så kändes det som om den bara kvävde sig själv och stannade.