Skillnader jämfört mellan original och med Volvo's Turbopluspaket
B230FT:
Turbo+ ökar effekten till ca 190hk, och vridmomentet till 280nm. Består av styrenhet och elektriskt styrd pysventil, satsen är certifierad.
Turbo++ ökar effekten till ca 200hk, och ökar vridmomentet till 295nm vid 2400rpm. Består av styrenhet och installeras som tillägg till Turbo+. Satsen är ej certifierad.
Turbo+++ ökar effekten till 220hk vid 5100rpm och vridmomentet till 315nm vid 4600rpm. Satsen består av bearbetning av topp, byte av kam och topplockspackning. Satsen är ej certifierad.
B230FK:
Turbo+ ökar effekten till ca 170hk, och vridmomentet till 250nm. Består av styrenhet och elektriskt styrd pysventil, satsen är certifierad.
Turbo++ ökar effekten till ca 200hk, och ökar vridmomentet till 295nm vid 2400rpm. Består av styrenhet och ny wastegate och installeras som tillägg till Turbo+. Satsen är ej certifierad.
Turbo+++ ökar effekten till 220hk vid 5100rpm och vridmomentet till 315nm vid 4600rpm. Satsen består av bearbetning av topp, byte av kam och topplockspackning. Satsen är ej certifierad.
Vid FULL GAS och ÖVER 3700 rpm aktiveras turbo+. Den höjer laddtrycket till ca 0.75-0.9 bar vid 5 000 rpm och då endast vid full gas.
Vill du att den laddar tidigare, så släng bort turbo+ och chippa istället och justera laddtrycket.
4x12Tum skrev:
okej, för volvo (som trimmat den) säger att det är 210HK i den nämligen o i reggbeviset står det
940 Turbo ++ men lite surt att den laddar så sent :-/
tror du att det är skadligt o ändra så den kommer runt 3000 istället? isf hur går man tillväga?
(28.000Mil)