2604
Sök

Alla som rekommenderar saker till Er

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
8 november 2006
Trådstartare
#1
Jag måste få skriva av mig lite. Det är så mycket skitsnack i trådarna emellanåt att jag blir alldeles matt.

1. Folk som inte har lyssnat på grejer I BILEN borde aldrig få rekommendera dem heller.
2. När ni undrar om en si eller så bas passar till er, så SKALL ni få följande motfrågor:
a) Vad är det för bil
b) Vad har ni tänkt driva den med
c) Vad gillar ni för musik
d) Hur ser systemet i övrigt ut?

Alla rekommendationer om att "köp en Kicker från dbakuten" eller "audiotop från Blekinge  tydligen vara bra" är ren kattskit i rekommendationsväg. ALLT och då menar jag ALLT är väldigt beroende av de 2 punkterna jag nämner ovan.

Så, tänk er för nästa gång ni läser om rekommendationer!

mvh Jonas
Senast redigerat av jonash (9 november 2006)

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

FreddeK
9 november 2006
#2
säger en försäljare eller?? tragiskt tragiskt killen!

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
9 november 2006
Trådstartare
#3
Freddeponken skrev:
säger en försäljare eller?? tragiskt tragiskt killen!
Fattade du inte vad jag skrev? Det här handlar inte om mig och att jag har en hobbyfirma som jag inte tjänar en spänn på. Det handlar om att jag blir så trött på alla som luras dagligen.

Förmodligen som en av landets enda firomor så händer det faktiskt ibland att vi inte kan rekommendera något ur vårat sortiment alls åt kunder. Gissa om de blir förvånade. Hur många tror du gör så? Jag rekommenderar OFTA andras produkter.

Sen vill jag förtydliga att dBakuten, Kicker, Audiotop eller Belkinge Bilradio har ingenting med det jag skrev att göra, det var endast exempel på ställen som jag vet rekommenderas hej vilt av folk trots att de inte ens vet vem eller vad Audiotop/Jimmy är, eller vet vad eller vem Kicker/Björn är.

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

19 Inlägg
9 november 2006
#4
Du måste vara totalt hjärnDÖD Jonas.

Du skriver "från cpakuten" och "Audioflopp", vad fan är det du sysslar med?

Trodde jag visste vad du gick för, men nu vet jag o det är UTFÖR!!!!!!!

Du skriver oxå efteråt att kunden ska förvänta sig dessa frågor av en säljare, MEN DU själv skriver att det nästan aldrig händer (MEN DU GÖR DET GIVETVIS).

VAD FAN vet du om detta Jonas, har du varit hos mig eller tex björn eller hos någon bilstereoaffär???????????????????????????

Du är en stor jävla idiot Jonas!!!

Hoppas moderatorn tar bort denna jävla skittråd innan du försäker skita ner fler personer o företag.



jonash skrev:
Jag måste få skriva av mig lite. Det är så mycket skitsnack i trådarna emellanåt att jag blir alldeles matt.

1. Folk som inte har lyssnat på grejer I BILEN borde aldrig få rekommendera dem heller.
2. När ni undrar om en si eller så bas passar till er, så SKALL ni få följande motfrågor:
a) Vad är det för bil
b) Vad har ni tänkt driva den med
c) Vad gillar ni för musik
d) Hur ser systemet i övrigt ut?

Alla rekommendationer om att "köp en Licker från cpakuten" eller "audioflopp från deklinge skall tydligen vara bra" är ren kattskit i rekommendationsväg. ALLT och då menar jag ALLT är väldigt beroende av de 2 punkterna jag nämner ovan.

Så, tänk er för nästa gång ni läser om rekommendationer!

mvh Jonas
Senast redigerat av chrizz (9 november 2006)


533 Inlägg
9 november 2006
#5
Vafan Jimmy, det var ju bara lite exempel på hur det kan låta/se ut i en fråga här på forumet.

Jag har extremt svårt att tro att någon tycker att ni på Blekinge eller DbAkuten är skit på grund av detta inlägget.

Jag tycker faktiskt att själva idéen med tråden var väldigt bra.

I think I have a problem. I think I think too much...!
'And the meek shall inherit the earth.'
Min sida på www.fotosidan.se

10 287 Inlägg
9 november 2006
#6
Jag tror nog tyvärr att du läste Jonas lite fel. Min tolkning är helt klart att han var ute efter att peka på poänglösa rekommendationer när den som rekommenderar inte har förstahandskunskap om det han rekommenderar.

Och då det ju faktiskt vara så att en rekommendation av typen "köp sex TinnitusMaximus basar från Blekinge Bilradio för det är det bästa som finns" är totalt värdelös eller missvisande när den som rekommenderar aldrig har hört eller sett dessa basar eller en installation med dom.
En sådan rekommendation kan till och med vara negativ för , exempelvis, Blekinge Bilradio.

Jag tolkar helt klart att Jonas kräks på kvaliteten på rekommendationerna från sådana som inte har kvalificerat lyssnat på dom, inte på kvaliteteten hos seriösa säljare/affärer.

Det ovan var jag som privatperson.

Som Moderator så ber jag er, både Jonas och Jimmy att reda ut detta utan att flyga i strupen på varandra. Vi behöver er båda här på forumet och det finns ingen anledning att sänka sig till pajkastningsnivå.

Jag ser två misstag, ett från Jonas, ett från Jimmy.

Jonas: Det var ett misstag att inte skriva företagens riktiga namn. Att skriva "cpakuten" kan misstolkas/tolkas som en nerskrivning av företagets värde som leverantör.

Jimmy: Det var ett misstag att gå igång så våldsamt som du gjorde.

(Börja inte att tjafsa om vem som började nu bara...)

Göran
Moderator




Jimmy Palmblad skrev:
Du måste vara totalt hjärnDÖD Jonas.

Du skriver "från cpakuten" och "Audioflopp", vad fan är det du sysslar med?

Trodde jag visste vad du gick för, men nu vet jag o det är UTFÖR!!!!!!!

Du skriver oxå efteråt att kunden ska förvänta sig dessa frågor av en säljare, MEN DU själv skriver att det nästan aldrig händer (MEN DU GÖR DET GIVETVIS).

VAD FAN vet du om detta Jonas, har du varit hos mig eller tex björn eller hos någon bilstereoaffär???????????????????????????

Du är en stor jävla idiot Jonas!!!

Hoppas moderatorn tar bort denna jävla skittråd innan du försäker skita ner fler personer o företag.




jonash skrev:
Jag måste få skriva av mig lite. Det är så mycket skitsnack i trådarna emellanåt att jag blir alldeles matt.

1. Folk som inte har lyssnat på grejer I BILEN borde aldrig få rekommendera dem heller.
2. När ni undrar om en si eller så bas passar till er, så SKALL ni få följande motfrågor:
a) Vad är det för bil
b) Vad har ni tänkt driva den med
c) Vad gillar ni för musik
d) Hur ser systemet i övrigt ut?

Alla rekommendationer om att "köp en Licker från cpakuten" eller "audioflopp från deklinge skall tydligen vara bra" är ren kattskit i rekommendationsväg. ALLT och då menar jag ALLT är väldigt beroende av de 2 punkterna jag nämner ovan.

Så, tänk er för nästa gång ni läser om rekommendationer!

mvh Jonas

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

6 Inlägg
9 november 2006
#7
Jag håller med Jonas på hans punkter, men det var j****t klumpiga namnvall/omskrivningar!


En betraktare....

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
9 november 2006
Trådstartare
#8
Okej, jag har ändrat i texten nu, jag HOPPAS INNERLIGEN att ALLA (förutom Jimmy då) begrep att jag SKÄMTADE STORT när jag skrev om namnen i originalinlägget.

För dem som inte fattade - DET VAR ETT STORT SKÄMT!

DOCK - POÄNGEN KVARSTÅR!!!!!

Till Jimmy: tack för komplimangerna.

mvh Jonas

Sharky skrev:
Jag tror nog tyvärr att du läste Jonas lite fel. Min tolkning är helt klart att han var ute efter att peka på poänglösa rekommendationer när den som rekommenderar inte har förstahandskunskap om det han rekommenderar.

Jag ser två misstag, ett från Jonas, ett från Jimmy.

Jonas: Det var ett misstag att inte skriva företagens riktiga namn. Att skriva "cpakuten" kan misstolkas/tolkas som en nerskrivning av företagets värde som leverantör.

Jimmy: Det var ett misstag att gå igång så våldsamt som du gjorde.

(Börja inte att tjafsa om vem som började nu bara...)

Göran
Moderator
Senast redigerat av jonash (9 november 2006)

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

2 Inlägg
9 november 2006
#9
Äsch Jonas är bara avundsjuk wink

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
9 november 2006
Trådstartare
#10
livinloud skrev:
Äsch Jonas är bara avundsjuk wink
Nej fy fan, om folk visste hur svårt det är att leva på Bilstereo...

Alla som gör det vågar jag påstå med 99% säkerhet, de lägger ner hela sin själ och mer tid än vad som är hälsosamt för dem själva och familj.

Ncore drivs enbart på sidan av mitt vanliga jobb som mek.konstruktör (liksom Björns dbakuten som ju inte är hans huvudsyssla heller), för jag tycker det är kul med bil-HiFi.

Men Ncore ger absolut inget positivt kassaflöde, och det är inte huvudavsikten heller!

mvh Jonas
Senast redigerat av jonash (9 november 2006)

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

2 Inlägg
9 november 2006
#11
jonash skrev:
livinloud skrev:
Äsch Jonas är bara avundsjuk wink
Nej fy fan, om folk visste hur svårt det är att leva på Bilstereo...

Alla som gör det vågar jag påstå med 99% säkerhet, de lägger ner hela sin själ och mer tid än vad som är hälsosamt för dem själva och familj.

Ncore drivs enbart på sidan av mitt vanliga jobb som mek.konstruktör (liksom Björns dbakuten som ju inte är hans huvudsyssla heller), för jag tycker det är kul med bil-HiFi.

Men Ncore ger absolut inget positivt kassaflöde, och det är inte huvudavsikten heller!

mvh Jonas
ironi fungerar inte bra på nätet..
Får tala med dig när du kommer online på msn wink

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
9 november 2006
Trådstartare
#12
livinloud skrev:
jonash skrev:
livinloud skrev:
Äsch Jonas är bara avundsjuk wink
Nej fy fan, om folk visste hur svårt det är att leva på Bilstereo...

Alla som gör det vågar jag påstå med 99% säkerhet, de lägger ner hela sin själ och mer tid än vad som är hälsosamt för dem själva och familj.

Ncore drivs enbart på sidan av mitt vanliga jobb som mek.konstruktör (liksom Björns dbakuten som ju inte är hans huvudsyssla heller), för jag tycker det är kul med bil-HiFi.

Men Ncore ger absolut inget positivt kassaflöde, och det är inte huvudavsikten heller!

mvh Jonas
ironi fungerar inte bra på nätet..
Får tala med dig när du kommer online på msn wink
Nej jag har MÄRKT DET att det inte funkar..... :-S

Fast okej, jag kan i viss mån förstå att Jimmy blev så till sig, men det är förhoppningsvis överspelat nu. OCH, det vre fasen om själva BUDSKAPET skulle  komma i skymundan. För budskapet är det viktiga i den tråden.

MSN förresten, how about a few cold ones på finalen? big_smile

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

4 554 Inlägg
9 november 2006
#13
är väl lika bra att ta bort tråden det har skett så mycke ändringar i inläggen(ja hänger knappt med) men det kanske är något att lägga till i faqen att man kanske inte alltid ska gå på rekomendationerna utan inrikta sig mer på vad grjejerna ska ha för syfte och var dom ska passa för att göra sin grej

FreddeK
9 november 2006
#14
loudness skrev:
är väl lika bra att ta bort tråden det har skett så mycke ändringar i inläggen(ja hänger knappt med) men det kanske är något att lägga till i faqen att man kanske inte alltid ska gå på rekomendationerna utan inrikta sig mer på vad grjejerna ska ha för syfte och var dom ska passa för att göra sin grej
Håller med helt...det vart en tråd som hade ett bra budskap men spåra ur totalt! ta bort den och gör en ny...

Alla fula namn ock pajkastningar lever ju kvar om tråden inte tas bort.

Sen kan du Jonas lägga in en ny tråd ju så blir nog alla nöjda och glada.

mvh Fredrik

17 Inlägg
9 november 2006
#15
jag skrattade så jag dog i alla fall. Herregud har inte folk humor?

"Licker från cpakuten", det måste va veckans. xD

SSS -12
3 217 Inlägg
9 november 2006
#16
Jimmy Palmblad skrev:
Du måste vara totalt hjärnDÖD Jonas.

Du skriver "från cpakuten" och "Audioflopp", vad fan är det du sysslar med?

Trodde jag visste vad du gick för, men nu vet jag o det är UTFÖR!!!!!!!

Du skriver oxå efteråt att kunden ska förvänta sig dessa frågor av en säljare, MEN DU själv skriver att det nästan aldrig händer (MEN DU GÖR DET GIVETVIS).

VAD FAN vet du om detta Jonas, har du varit hos mig eller tex björn eller hos någon bilstereoaffär???????????????????????????

Du är en stor jävla idiot Jonas!!!

Hoppas moderatorn tar bort denna jävla skittråd innan du försäker skita ner fler personer o företag.



jonash skrev:
Jag måste få skriva av mig lite. Det är så mycket skitsnack i trådarna emellanåt att jag blir alldeles matt.

1. Folk som inte har lyssnat på grejer I BILEN borde aldrig få rekommendera dem heller.
2. När ni undrar om en si eller så bas passar till er, så SKALL ni få följande motfrågor:
a) Vad är det för bil
b) Vad har ni tänkt driva den med
c) Vad gillar ni för musik
d) Hur ser systemet i övrigt ut?

Alla rekommendationer om att "köp en Licker från cpakuten" eller "audioflopp från deklinge skall tydligen vara bra" är ren kattskit i rekommendationsväg. ALLT och då menar jag ALLT är väldigt beroende av de 2 punkterna jag nämner ovan.

Så, tänk er för nästa gång ni läser om rekommendationer!

mvh Jonas
Nu vet man ju vilken nivå folk ligger på!

"Du är en stor jävla idiot Jonas!!!"

"VAD FAN vet du om detta Jonas, har du varit hos mig eller tex björn eller hos någon bilstereoaffär???????????????????????????"

Herregud, trodde jag skulle dö av hjärtstillestånd när jag insåg att lekskolan tagit sig in på garaget.org! Suck...
Senast redigerat av Fuckface (9 november 2006)

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

10 287 Inlägg
10 november 2006
#17
Tråd låst.

Ny tråd finns startad i Ämnet.

Göran
Moderator

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI


Sök