jadu jag vet bara att det är en 144hk 2,5, jag det får ju inte kosta för mycket men någon eller ett par tusen kanske, ganska händig tycker jag allt att jag är.
[Detta pga av att det är precis samma mator som i 170hk varianten. De som skilljer är spjället som ej öppnas fullt på 140hk.
Det hade ju gått om det inte vore för att TS har en -97:a. Ska det funka att chipa från 140 till 180 hk så måste man ha en 140hk motor med 20 ventiler, och den kom inte förrens -99.
[Detta pga av att det är precis samma mator som i 170hk varianten. De som skilljer är spjället som ej öppnas fullt på 140hk.
Det hade ju gått om det inte vore för att TS har en -97:a. Ska det funka att chipa från 140 till 180 hk så måste man ha en 140hk motor med 20 ventiler, och den kom inte förrens -99.
Så är det ju tyvärr. Det finns dom som hellre vill byta till en turbomotor för dom är så fästa vid sin bil men det är inget vettigt alternativ av flera orsaker. Så verkligheten är så krass - byt bil till en som redan har grundförutsättningarna (dvs turbo).
/Göran
teneroth skrev:
Vilka svar, jag får ta och köpa en ny bil istället. Något förslag på en bra bil, helst volvo och den får inte kosta alldeles för mycket
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Ja V70 T5 (240hk), V40 T4 (200hk) / 2,0t (163hk) eller kanske nyare V70N med 2,4t-motorn (c:a 200hk) borde väl passa hyggligt. Om du fortfarande vill ha Volvo kombi dvs.